فناوری

ویندوز ۱۱ منتشر شد

خبرمهم:

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، در نهایت زمان آن فرا رسید تا مایکروسافت جدیدترین دستاورد نرم‌افزاری خود را در اختیار کاربران قرار بدهد. انتظار می‌رود از ۵ اکتبر (۱۳ مهر) سخت‌افزار سازگار با ویندوز ۱۱ روانه‌ی بازار شود؛ اما The Verge گزارش می‌دهد که اگر از افرادی هستید که اخیرا دستگاهی مبتنی بر ویندوز ۱۰ خریده‌اید، هم‌اکنون می‌توانید ویندوز ۱۱ را کاملا رایگان و به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری دریافت و سپس آن را نصب کنید.البته باید در نظر داشت که انتشار ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های مختلف به‌صورت تدریجی صورت می‌گیرد. به گفته‌ی سران مایکروسافت، انتشار ویندوز ۱۱ به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری روی تمامی دستگاه‌های سازگار با جدیدترین سیستم‌ عامل ردموندی‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید؛ بنابراین اگر هنوز آپدیت را دریافت نکرده‌اید، باید تا زمان انتشار آن برای دستگاهتان صبر کنید.
اگر از کاربران ویندوز ۱۰ هستید، از بخش به‌روزرسانی ویندوز (Windows Update) می‌توانید امکان دانلود و نصب ویندوز ۱۱ را بررسی کنید. همچنین امکان نصب آپدیت از طریق ابزار Installation Assistant مایکروسافت وجود دارد.
مایکروسافت امکانات گسترده‌ای به ویندوز ۱۱ آورده است که شاید از مهم‌ترین آن‌ها را بتوان امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید دانست. از نظر طراحی ظاهری رابط کاربری نیز تغییرات بسیاری در ویندوز ۱۱ مشاهده می‌شود؛ برای مثال می‌توان به بازطراحی منوی استارت، بخش مایکروسافت استور، ویجت‌ها و موارد دیگر اشاره کرد.
انتظار می‌رود امروز سرفیس‌های ۲۰۲۱ مایکروسافت به بازار عرضه شوند که به‌صورت از پیش نصب‌شده مجهز به ویندوز ۱۱ خواهند بود. البته محصولات دیگری نیز از ایسوس، لنوو و HP امروز به بازار عرضه خواهند شد که مبتنی بر ویندوز ۱۱ هستند. در این میان، ایسر، دل و سامسونگ نیز اعلام کرده‌اند که به‌زودی محصولاتی مبتنی بر جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت را روانه‌ی بازار خواهند کرد.
آیا شما کاربران زومیت، آپدیت ویندوز ۱۱ را دریافت کرده‌اید؟ اگر موفق به نصب جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت شده‌اید، نظرتان را در رابطه با ویندوز ۱۱ با ما به اشتراک بگذارید.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا