فناوری

آیا آیفون۱۳ آخرین آیفون است؟

خبرمهم: آیفون ۱۳ مینی احتمالاً آخرین آیفون «مینی» باشد

 از زمان معرفی گوشی های هوشمند سری آیفون ۱۳، اغلب خبرهای فناوری حول محور این گوشی ها بود که در چهار مدل آیفون ۱۳ اصلی، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، در دسترس کاربران قرار گرفت. در این میان خبر جدیدی منتشر شد که مدعی است آیفون ۱۳ مینی، آخرین آیفون «مینی» خواهد بود و پس از این گوشی دیگر مدل آیفون مینی تولید نخواهد شد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، جان پروسر Jon Prosser ، افشاگر معتمد، طرفداران آیفون را با لو رفتن طراحی سری آیفون ۱۴ سال آینده حتی قبل از اینکه اپل خط تولید آیفون ۱۳ را اعلام کند، شگفت زده کرد. بر اساس گزارش های او، انتظار می رود که سری آیفون ۱۴ دارای تغییرات اساسی در طراحی باشد اما اکنون این فرد خبر جالب جدیدی درباره آیفون منتشر کرده است. پروسر ادعا کرده است که آیفون ۱۴ دارای مدل «مینی» نخواهد بود و این بدان معناست که اپل احتمالاً قصد دارد تولید آیفون های مینی را برای همیشه کنار بگذارد.

طبق توییت اخیر جان پروسر، iPhone 13 mini آخرین آیفون mini خواهد بود و به عبارت دقیق تر طرفداران آیفون نباید منتظر آیفون ۱۴ مینی در سال ۲۰۲۲ میلادی باشند. این خبر برای علاقمندان به گوشی های ارزان قیمت اپل، خبر نگران کننده ای باشد اما هنوز دلیل قطعی برای نگرانی وجود ندارد چراکه ممکن است قیمت ها برای این دسته از مشتریان حفظ شود. هنوز مشخص نیست که آیفون ۱۴ شامل سه یا چهار مدل خواهد بود. گزارش های تأیید نشده ادعا می کند که چهار مدل آیفون ۱۴ که سال آینده وارد می شوند می توانند آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس باشند.

مشخصات و قیمت آیفون ۱۳ مینی

آیفون ۱۳ مینی یک تلفن هوشمند جمع و جور است که دارای صفحه نمایش ۵.۴ اینچی Super Retina OLED با وضوح +Full HD است. ابعاد این گوشی ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۷ میلی متر و وزن آن ۱۴۱ گرم است. تراشه جدید Apple A15 به همراه ۴ گیگابایت رم، آیفون ۱۳ مینی را هدایت می کند. این دستگاه دارای چندین گزینه ذخیره سازی مانند ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت است. این دستگاه با باتری ۲۴۳۸ میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که از شارژ سریع ۲۰ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی MagSafe پشتیبانی می کند. آیفون ۱۳ مینی دارای دوربین جلویی ۱۳ مگاپیکسلی است. دوربین پشتی آن دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با LED دوگانه، OIS و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است. این دستگاه همچنین از امنیت Face ID پشتیبانی می کند.گوشی هوشمند iPhone 13 mini در چهار رنگ Starlight ، Midnight ، Blue ، Pink و PRODUCT (قرمز) عرضه می شود. مدل های ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۳ مینی در ایالات متحده به ترتیب ۶۹۹ دلار، ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار قیمت دارند. این مدل ها در کشور هند نیز به ترتیب برچسب قیمتی ۶۹۹۹۰ روپیه، ۷۹۹۹۰ روپیه و ۹۹۹۰۰ روپیه را دریافت کرده اند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا