فناوری

ترفند جدید کلاهبرداری با هک اینستاگرام

خبرمهم: رئیس پلیس فتای استان زنجان از ترفند جدید کلاهبرداری با هک اینستاگرام خبر داد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، محمدعلی آدینه‌لو از افزایش کلاهبرداری با روش هک اینستاگرام و ارسال درخواست کمک به «فالورها» خبر داد و اظهار کرد: اخیرا چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان با این شگرد در پلیس فتا زنجان تشکیل شده است.رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمین اقدام به هک شبکه اجتماعی از جمله تلگرام یا اینستاگرام فرد کرده و سپس اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب می‌کنند.
وی با بیان اینکه فالورها پس از دریافت درخواست کمک مالی، با این تفکر که این پیغام از سوی مالک اکانت ارسال شده اقدام به واریز وجه به شماره حساب اعلامی می‌کنند. افزود: شهروندان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی پیش از واریز وجه، پس از تماس تلفنی با مالک اکانت و کسب اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.
آدینه‌لو گفت: شهروندان رمز تایید دو مرحله‌ای احراز هویت را فعال و در صورت اطلاع از هک شدن، ضمن اطلاع‌رسانی موضوع به مخاطبین خود، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه از پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: اخیرا مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.
وی گفت: کلاهبرداران داخل پیامک یک لینک جعلی قرار می‌‌دهند و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند و تلفن همراه آنها عامل جرم می‌شود و از سیم کارت و تلفن همراه سوءاستفاده می‌کنند و پیامک‌هایی را از جانب قربانی ارسال می‌کنند.
آدینه‌لو از شهروندان خواست مراقب پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک باشند و برای مشاهده ابلاغ‌ الکترونیک‌قضایی، نیاز به واریز وجه است چون پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم‌کارت شخصی ارسال نمی‌‌شود. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا