فناوری

لنوو لپ‌تاپ تاشو تمام صفحه ThinkPad X1 را معرفی کرد: یک صفحه‌نمایش بزرگ که خم می‌شود

هنوز چند ماهی از آغاز عصر اسمارت‌فون‌های تاشو و انعطاف‌پذیر نگذشته است که شاهد رونمایی از اولین لپ‌تاپ تاشو توسط شرکت لنوو هستیم.

اگر سامسونگ با معرفی گلکسی فولد، چشم‌انداز آینده اسمارت‌فون‌ها را به نمایش گذاشت؛ اکنون لنوو با معرفی ThinkPad X1 آینده صفحه‌نمایش‌ها و پی‌سی‌های شخصی را ترسیم کرد. ایده صفحه‌نمایش‌های بزرگ و تاشو با قدرتمندترین سخت‌افزارهای روز که می‌تواند دنیای محاسبات کامپیوتری را وارد فاز جدیدی کند.

لپ‌تاپ ThinkPad X1 یک نمونه مفهومی از لپ‌تاپ‌های تاشو و انعطاف‌پذیر در آینده است. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایشی ۱۳ اینچی اولد با رزولوشن ۲K و نسبت تصویر ۴:۳ سود می‌برد. هنگامی که این لپ‌تاپ را به طور کامل باز می‌کنید؛ یک صفحه‌نمایش بزرگ به اندازه آیپد پرو ولی با ویندوز ۱۰ می‌بینید.

در حالت خمیده می‌تواند یک صفحه‌نمایش ۹.۶ اینچی به همراه صفحه‌کلید دیجیتالی کوچک در بخش پایینی شود.

در جلسه معرفی این محصول مفهومی، خبرنگاران متوجه شدند کاربردهای مختلفی خواهد داشت که هنوز برای برخی از آن‌ها هیچ نامی وجود ندارد. واقعا یک پی‌سی یا صفحه‌نمایش بزرگی است که می‌تواند همیشه همراه کاربران باشد.

لنوو می‌خواهد برای ThinkPad X1 یک صفحه‌کلید فیزیکی عرضه کند تا از طریق بلوتوث به لپ‌تاپ متصل شود. به این ترتیب، شما یک صفحه‌نمایش تمام صفحه خواهید داشت؛ چیزی شبیه به یک دستگاه کامپیوتر All-in-One با این تفاوت که می‌توانید در کیف‌تان همراه‌تان باشد.

آینده دستگاه‌های محاسبات شخصی

در حالی که صفحه‌نمایش تاشدنی و لولاهای پنهان آن هر فردی را شگفت‌زده می‌کنند؛ این سوال بزرگ مطرح است که آیا باز هم سرنوشتی مشابه گلکسی فولد سامسونگ خواهد داشت یا خیر!

نمونه‌های اولیه گلکسی فولد بسیار شکننده و همراه با مشکلات جدی در صفحه‌نمایش بودند که حتی باعث تاخیر در عرضه این محصول شده است.

لنوو می‌گوید تا حد امکان از بروز مشکلاتی مشابه گلکسی فولد سامسونگ اجتناب می‌کند. برای نمونه، صفحه‌نمایش ThinkPad X1 هیچ روکشی ندارد تا برداشته شود یا فردی آن را مخدوش کند.

لبه‌های صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی تاشو لنوو هم بهتر از گلکسی فولد ساخته شده است. لنوو می‌گوید لولاهای این صفحه‌نمایش را در چرخه تستی دو برابر لپ‌تاپ‌های معمولی قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ تاشوی لنوو از یک وب‌کم IR، دو درگاه USB و یک قلم Wacom سود می‌برد. پلتفرم آن مبتنی بر ویندوز و اینتل است.

هنوز قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات دقیق این محصول مفهومی مشخص نشده‌اند. می‌دانیم که لنوو تا سال ۲۰۲۰ این لپ‌تاپ تاشو را عرضه نمی‌کند. اینتل هم چند روز پیش گفته بود لپ‌تاپ‌های تاشو تا دو سال دیگر وارد بازار نمی‌شوند.

لنوو با آگاهی از مشکلات صفحه‌نمایش‌های تاشو، می‌خواهد کامل‌ترین آزمایش‌ها و ارزیابی‌ها را روی محصول‌اش انجام دهد تا بهترین نمونه از آینده دنیای محاسبات شخصی را روانه بازار کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا