فناوری

اختلال گسترده در محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل

خبرهای فوری: تعدادی از پرکاربرترین سرویس های گوگل از جمله جیمیل، گوگل درایو، یوتیوب و گوگل مپس از ساعاتی قبل دچار اختلال شدید شده اند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، در این بین مشکل سرویس های ایمیل و ذخیره سازی ابری گوگل به مراتب گسترده تر بوده و در بسیاری از نقاط دنیا امکان دسترسی به فایل ها یا ارسال ایمیل با ضمیمه وجود ندارد.

خبر مربوط به این مشکلات غیر منتظره نخستین بار صبح امروز و توسط کاربران ساکن آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکا در شبکه های اجتماعی مطرح شد که از نمایش مکرر پیام خطا، تاخیر زیاد و دیگر عملکردهای غیر عادی حکایت داشت. گستردگی اختلال جیمیل در برخی مناطق به حدی است که باعث ترند شدن هشتگ gmaildown# شده است.

گوگل

گوگل با تاکید وقوع این مشکل از کاربران خواسته برای پیگیری موثق اخبار این اختلال به سایت G Suite Status Dashboard مراجعه کنند. این سایت کماکان از پابرجا بودن مشکل خبر می دهد اما دلیل اصلی اختلال جیمیل و گوگل درایو به این شکل گسترده هنوز مشخص نیست.

برخی کاربران هم که ظاهرا مثل ایرانی ها به شوخی با مشکلات و چالش ها عادت دارند، به فواید سر زدن به دیگر سرویس های ایمیل بعد از مدت ها بی خبری از آنها اشاره کرده اند.

در این میان نشریه گاردین به وقوع مشکل مشابه در اپلیکیشن مسیریابی گوگل مپس اشاره کرده است. ظاهرا در صورت تلاش برای مشاهده حالت استریت ویو تنها یک صفحه سیاه به نمایش در خواهد آمد.

برخی کاربران هم از کار افتادن قابلیت آپلود تصویر یا فایل در سرویس پیام رسان گوگل Hangouts و کندی شدید یوتیوب خبر داده اند. مشکل نمایش و آپلود ویدیوها در یوتیوب به حدی است که اکانت رسمی TeamYouTube با تایید این ماجرا از تلاش برای بازگردان سرویس ویدیو به حالت عادی گفته است.

[irp posts=”12762″ name=”گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت موبایل در جهان / ایران در میان ۲۰ کشور ارزان”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا