بین المللیفناوری

فلسطین به دنبال اقدام قانونی علیه “گوگل” و “اپل”

خبرمهم: برداشتن نام فلسطین از نقشه‌های گوگل، واکنش طرف‌های فلسطینی و نیز درخواست‌ها از این موتور جستجوگر جهت صرف نظر از این اقدام را به دنبال داشته است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از الیوم السابع، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی اتخاذ اقدامات حقوقی در واکنش به حذف نام فلسطین از نقشه‌های گوگل و اپل هستیم.

المالکی در ادامه افزود، تشکیلات خودگردان فلسطین در تلاش برای تعیین مرجعی حقوقی بین‌المللی است که این پرونده‌ به آن ارجاع داده خواهد شد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، اگر مسئولان دو شرکت گوگل و اپل بر تخلف خود و نقض قوانین بین‌المللی اصرار بورزند، رجوع به نهادهای حقوقی برای محاکمه آنها کار آسانی خواهد بود.

ریاض المالکی اظهار داشت، این دو شرکت گوگل و اپل آن هنگام که با این اهانت سیاسی عمدی با فلسطین تعامل کردند، یقیناً دست به کار اشتباهی زدند.

در همین حال، اقدام این دو شرکت در حذف نام فلسطین، واکنش‌های شدید فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

کاربران تاکید کردند که فلسطین باقی خواهد ماند و قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود. آنها این اقدام موتور جستجوگر آمریکایی را محکوم کردند.

بسیاری از شهروندان عرب در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر با واکنش شدید به این اقدام، از گوگل خواستند تا نام فلسطین را به نقشه بازگرداند.

در همین رابطه، شرکت گوگل در توجیه عدم وجود نام فلسطین بر روی نقشه‌های خود اعلام کرد: ما تلاش ‌می‌کنیم تا مناطق مورد مناقشه را “بی‌طرفانه” و با بکارگیری خط مرزی خاکستری نمایش دهیم.

گوگل تاکید کرد: رویکرد ما در نمایش‌ مناطق مختلف بر روی نقشه تغییری پیدا نکرده است و گوگل اطلاعات خود را به هنگام ترسیم مرزهای مورد مناقشه از سازمان‌ها و منابع رسمی به دست می‌آورد و ما همچنان در رابطه با اختلافات ژئوپولوتیک “بی طرف” هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در نمایش این مناطق، بی طرفانه عمل کنیم!

پایگاه خبری AS-Source News که تحولات مربوط به خاورمیانه، آمریکا و روسیه پوشش می‌کند، جمعه در توئیتر از حذف نام فلسطین از اپلیکیشن‌های «اپل مپ» و «گوگل مپ» خبر داد.

این پایگاه خبری به وجود نام فلسطین در «یاندکس مپ» اشاره کرده و مردم به استفاده از اپلیکیشن‌ دعوت کرد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا