بین المللیورزشی

کدام چهره های مطرح فوتبال با هم نسبت‌ خانوادگی دارند؟

خبرمهم: در دنیای فوتبال تعدادی از بازیکنان فعلی و پیشکسوت ارتباط‌های نسبی با یکدیگر دارند که خیلی‌ها از آن بی‌اطلاع هستند از جمله نسبت مسی و کرکیچ.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، وجود نسبت‌های فامیلی میان بازیکنان فوتبال تیم‌های مختلف چیز جدیدی نیست. همه ما ارتباطات خانوادگی میان چارلتون‌ها، دی‌بوئر‌ها، نویل‌ها و لادروپ‌ها را می‌دانیم، اما این‌ها تنها گوشه‌ای از روابط خویشاوندی است که در پرطرفدارترین ورزش دنیا وجود دارد.

در حقیقت میان برخی از بازیکنان فوتبال با ملیت‌های مختلف و ساکن در موقعیت‌های جغرافیایی روابط نسبی وجود دارد که تصورشان هم شاید سخت باشد.

لیونل مسی و بویان کرکیچ

زمانی لیونل مسی و بویان کرکیچ که هر دو محصولات آکادمی لاماسیا بودند به عنوان پشتوانه‌های باشگاه بارسلونا شناخته می‌شدند و در کنار هم بازی می‌کردند، اگرچه تنها یکی از آن‌ها به اسطوره‌ای برای آبی‌و‌اناری‌ها تبدیل شد و دیگری در تیمی مانند استوک‌سیتی هم ناکام بود.

این دو، اما از یک جهت دیگر هم به هم شبیه هستند: داشتن آبا و اجداد مشترک. در حقیقت پدر پدربزرگ ستاره آرژانتینی بارسلونا رگ و ریشه‌های کاتالان داشته و برادر پدر پدربزرگ کرکیچ بوده است.

جیِ‌جِی اوکوچا و الکس ایووبی

نسبت‌های خانوادگی کمتر شناخته شده در فوتبال/ کرکیچ فامیلِ دور مسی!

وجه اشتراک میان اوکوچا هافبک هجومی سابق تیم‌های فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و بولتون واندررز با الکس ایووبی مهاجم ۲۴ ساله حال حاضر اورتون تنها نیجریه‌ای بودن آن‌ها نیست. اوکوچا که زیر نظر سم آلاردایس به اسطوره‌ای در باشگاه بولتون تبدیل شد، دایی بازیکن ۳۵ میلیون پوندی اورتون است.

فیلیپه کوتینیو و جونینیو

نسبت‌های خانوادگی کمتر شناخته شده در فوتبال/ کرکیچ فامیلِ دور مسی!

هم آهنگ بودن نام ستاره حاضر بایرن مونیخ و بازیکن سابق بیرمنگام تنها اشتراک میان این بازیکن برزیلی نیست. بازیکن سابق میدلزبورو در دهه ۹۰ که البته شهرتش در این لیگ کم از ستاره پیشین لیورپول نیست، به واسطه رابطه دوری که در شجره خانوادگی اش با کوتینیو دارد، به نوعی پسرعموی او محسوب می‌شوند. نکته جالب دیگر در مورد این ستاره برزیلی هم این است که جونینیو در بین همه بازیکنان برزیلی لیگ برتر رکورددار گلزنی بود تا اینکه کوتینیو رکوردش را شکست.

لوکا مودریچ و مارک ویدوکا

نسبت‌های خانوادگی کمتر شناخته شده در فوتبال/ کرکیچ فامیلِ دور مسی!

یکی از روابط خانوادگی میان فوتبالیست‌های معروف جهان که باورش خیلی سخت است، فامیل بودن لوکا مودریچ هافبک کروات رئال مادرید و مارک ویدوکا بازیکن پیشین تیم ملی استرالیا است که در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ هم مقابل تیم ملی ایران بازی کرد و به همین دلیل برای ایرانی‌ها شناخته شده است.

مهاجم سابق لیدز متولد استرالیا است، اما پدرش رگ و ریشه‌ای کروات دارد. در حقیقت ویدوکای پدر که در دهه ۶۰ به استرالیا مهاجرت کرد. پسر عموی پدر مودریچ است.

واینالدوم و رویستون درنته

نسبت‌های خانوادگی کمتر شناخته شده در فوتبال/ کرکیچ فامیلِ دور مسی!

گاهی اوقات هم نسبت‌های خویشاوندی سبب شده که دو بازیکن یکدیگر را به یک منطقه از دنیا بکشانند و این اتفاقی است که درباره دو بازیکن هلندی و سوری‌نامی‌الاصل معروف منطقه مرسی‌ساید، جورجینیو واینالدوم هافبک لیورپول و رویستون درنته هافبک پیشین اورتون رخ داده است. واینالدوم که این فصل در لیورپول افت کرده، ممکن است در آینده‌ای نزدیک راه پسرعموی خود را در پیش بگیرد که چند سال قبل به خاطر اختلاف پیدا کردن با دیوید مویس مرسی‌ساید را ترک کرد.

بواتنگ‌ها

نسبت‌های خانوادگی کمتر شناخته شده در فوتبال/ کرکیچ فامیلِ دور مسی!

رابطه نسبی ژروم بواتنگ مدافع بایرن مونیخ با کوین پرینس بواتنگ بازیکن بشیکتاش تقریباً برای همه شناخته شده است. این دو، اما یک برادر فوتبالیست بزرگتر (۴۴ ساله) دیگر هم دارند که اتفاقاً خویشاوندی او با کوین پرینس بواتنگ حتی قویتر از ژروم است. جورج بزرگترین پسر فوتبالیست خانواده بواتنگ است که همراه با کوین پرینس از یک مادر متولد شده‌اند. او درتیم‌هایی مانند استون یلا، هال‌سیتی، میدلزبورو انگلیس و فاینور هلند بازی کرد./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا