بین المللی

آمریکا دنبال صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

خبرمهم: منابع خبری جمعه گزارش دادند آمریکا به دنبال صدور قطعنامه‌ای ضد ایران از طریق نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در بروکسل در حساب کاربری‌اش در توئیتر وضعیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه نشست مجمع عمومی در هفته آینده را آشفته توصیف کرده است.

او نوشت: «درک من این است که در وین، در آستانه نشست هفته آتی شورای حکام آشوب محض برقرار است. این را می‌دانم که آمریکایی‌ها خواستار توافق بر سر قطعنامه‌ای جهت محکوم کردن عدم همکاری ایران با آژانس در موضوع توافقات پادمانی هستند.»

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال با وجود این گفته که این تلاش احتمالاً از حمایت برخی از اعضای مهم شورای حکام مانند روسیه و چین برخوردار نخواهد شد.

«لاورنس نورمن» درباره موضع احتمالی اروپایی هم اظهارنظر کرده و نوشته که هنوز مشخص نیست آن‌ها چه نظری دارند.

وی خاطرنشان کرده این البته تنها نزاع جاری در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست. او نوشته است: «اما این تنها نزاع موجود در آنجا نیست. میخائیل اولیانوف (نماینده روسیه در آژانس) به صراحت گفته که، چون نشست هفته آینده مجازی است این شورا نمی‌تواند تصمیم رسمی اتخاذ کند.»

بنابراین، نخستین نزاع در نشست هفته آینده ابتدا این خواهد بود که آیا طرف‌ها از لحاظ حقوقی می‌توانند بر سر قطعنامه رایزنی کنند یا خیر./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا