اجتماعیبین المللیسلامت

سازمان جهانی بهداشت نظر خود درباره ناقلان خاموش کرونا را تصحیح کرد

خبرمهم: مقام سازمان جهانی بهداشت از سخنان یک روز قبل‌تر خود مبنی بر اینکه بیماران بدون علامت کرونا عامل انتشار این ویروس نیستند عقب‌نشینی کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  سازمان جهانی بهداشت از اظهارات یک مقام این نهاد بین‌المللی که گفته بود ناقلان بدون علامت بیماری کووید-۱۹ (کروناویروس ۲۰۱۹) عامل انتشار این بیماری نیستند عقب‌نشینی کرد.

روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت مدعی شده بود که انتقال ویروس کرونا توسط بیماران بدون علامت نادر است و این دسته از بیماران عامل انتشار بیماری در سطح عمومی جمعیت نیستند.

اظهارات این مقام سازمان جهانی بهداشت با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ارائه‌شده در بسیاری از کشورها متناقض است زیرا گفته شده که نزدیک به ۴۰ درصد از موارد انتقال بیماری قبل از پدیدار شدن علامت‌های بیماری منتقل می‌شوند.

«ماریا ون کرکوف» یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اظهارات یک روز قبل‌تر خود را تصحیح کرد و گفت که سخنان به این معنی نبوده که افراد بدون علامت ناقل بیماری کووید-۱۹ نیستند.

او گفت: «اکثر موارد انتقال بیماری از این طریق صورت می‌گیرند که افراد دارای علامت از طریق قطره‌های سرفه آلوده ویروس را به دیگران انتقال می‌دهند اما گروه دیگری از افراد هستند که علائم بیماری در آنها ظاهر نمی‌شود. درباره اینکه چه تعداد از بیماران علامتی ندارند هنوز پاسخی نداریم.»

کرکوف اضافه کرد که افراد بدون علامت هم می‌تواند ناقل ویروس به دیگران باشند. او همچنین تصریح کرد: «بنابراین چیزی که لازم است درک بهتری از آن داشته باشیم این است که چه تعداد از افراد بدون علامتند و چه تعداد از آنها بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.»/تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا