اجتماعیبین المللیسلامت

سازمان بهداشت جهانی: دولت‌ها استفاده از ماسک را اجباری کنند

خبرمهم: سازمان بهداشت جهانی در دستورالعمل به‌روزرسانی شده خود از دولت‌ها خواست، استفاده از ماسک صورت در مناطق عمومی را اجباری کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  و به نقل از سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی در دستورالعمل به‌روزرسانی شده خود از دولت‌ها خواست، استفاده از ماسک صورت در مناطق عمومی را اجباری کنند.

این سازمان توصیه می‌کند، دولت‌ها در مناطقی که دچار شیوع گسترده ویروس کرونا هستند استفاده از ماسک‌های غیر پزشکی را در وسایل حمل و نقل عمومی، مغازه‌ها و مکان‌های دیگری که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است، اجباری کنند.

بطور عادی، افراد بالای ۶۰ سال یا افرادی که شرایط بهداشتی خاص دارند، باید در مکان‌های عمومی ماسک‌های پزشکی بپوشند، در حالی که همه کارکنان مراکز درمانی نیز باید از آنها استفاده کنند.

رعایت این دستورالعمل برای همه افراد شاغل در مراکز درمانی اجباری است، نه فقط  آنهایی که با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، نسبت به جدی گرفتن نقش ماسک‌های صورت در کاهش شیوع ویروس کرونا هشدار داد و تأکید کرد که آنها تنها بخشی از یک استراتژی جامع برای شکستن بیماری کووید ۱۹ هستند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا