بین المللی

لندن: سفارت انگلیس در کره شمالی به واسطه کرونا تعطیل شده است

خبرمهم: وزارت خارجه انگلیس علت تعطیلی موقت سفارتخانه انگلیس در «پیونگ‌یانگ» و خروج تمامی کارکنان دیپلماتیک بریتانیا از کره شمالی را محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا توصیف کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،   «کالین کروکس» سفیر بریتانیا در کره شمالی امروز (پنجشنبه)، علت تعطیلی موقت سفارتخانه این کشور را محدودیت‌های شدید مربوط به کروناویروس توصیف کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کروکس در پستی که در صفحه توییتر خود قرار داده بود، در خصوص تعطیلی سفارت انگلیس در کره شمالی توضیح داد: «سفارت بریتانیا در پیونگ‌یانگ به طور موقت از ۲۷ می ۲۰۲۰ (هفتم خردادماه ۹۹) تعطیل شده است و تمامی کارکنان دیپلماتیک، جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) را در حال حاضر ترک کرده‌اند».

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که تصمیم بریتانیا برای تعطیل کردن سفارتخانه خود در کره شمالی به این خاطر بوده است که «محدودیت‌های وضع شده برای ورود به این کشور (کره شمالی)، عبور و مرور و ادامه کار را برای کارکنان ما غیرممکن ساخته است».

در ادامه این بیانیه با تأکید بر ادامه همکاری با کره شمالی آمده بود که بریتانیا همچنان روابط دیپلماتیک با کره شمالی را حفظ خواهد کرد و هرچه سریعتر به دنبال حضور مجدد در این کشور است.

پایگاه خبری «ان کی» سئول به نقل از منابع ناشناس گزارش کرده بود که کارکنان سفارتخانه انگلیس به واسطه تعلیق پروازها در پی شیوع کرونا، از طریق مسیر زمینی با عبور از مرز وارد چین شده‌اند.

علیرغم آنکه تاکنون کره شمالی هیچ‌گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور مورد تأیید قرار نداده است اما تمامی مسافرت‌های فرامرزی را ممنوع اعلام کرده است و ابتاع خارجی را برای چندین هفته در قرنطینه نگه داشته است.

در ماه مارس سال جاری میلادی، چندین کشور از جمله آلمان و فرانسه، در پی شیوع کرونا،‌نمایندگان خود را از کره شمالی خارج کردند و دفاتر نمایندگی خود را در این کشور تعطیل کردند.

«جواخیم برگستروم» سفیر سوئد در کره شمالی که در میان آندسته از دیپلمات‌های خارجی است که همچنان در پیونگ‌یانگ به سر می‌برد، امروز در پیامی توییتری اعلام کرد که «یک روز کاری جدید در شهر آغاز شده است»./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا