اجتماعیبین المللیسلامت

اولین پرواز از افغانستان به مقصد مشهد انجام شد

خبرمهم: مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از گذشت سه ماه از شیوع ویروس کرونا، اولین پرواز از کشور افغانستان به مقصد مشهد با استقبال جمعی از فعالان اجتماعی و اقتصادی شرق کشور از مسافران افغانستانی انجام شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  محمد امانی ‌بنی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این پرواز نیز یک پرواز شامل کمک‌های بهداشتی مردمی هم‌وطنانمان برای مقابله با شیوع کرونا به کشور افغانستان ارسال شد.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر مراودات اقتصادی، گردشگری، زیارتی بین ایران و افغانستان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است. امیدواریم این مناسبات به زودی به حالت عادی خود بازگردد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه به پیوند تاریخی ملت ایران و افغانستان انتظار می‌رود این اقدام تاثیرات خوبی بر تداوم مناسبات تجاری و گردشگری و مذهبی دو کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌هایان خراسان رضوی ، امانی بنی افزود: هم‌اکنون بیش از سه میلیون مهاجر افغانستانی ساکن در ایران هستند و طی دهه‌های گذشته ایران کمک‌های زیادی به مهاجران افغانستانی داشته و روابط بسیار خوبی در این زمینه میان دو کشور حاکم است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا