بین المللی

آزادی فلسطینیان بازداشتی در عربستان، از اولویت‌های اصلی حماس است

خبرمهم: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان در رأس اولویت‌های این جنبش قرار دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ماهر صلاح در پیامی خطاب به فلسطینیان بازداشت شده در زندان‌های عربستان به مناسبت عید سعید فطر عنوان کرد: آزادی شما در رأس اولویت‌های حماس قرار دارد و ما به تلاش برای آزادی شما ادامه می‌دهیم.

صلاح اظهار داشت که این افراد به ناحق بازداشت شده‌اند و هیچ اشتباه و خطایی مرتکب نشده‌اند؛ جز این که به کسانی کمک کرده‌اند که برای آزادی سرزمین و مقدسات فلسطین از بند اشغالگری تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد که حماس از هیچ تلاشی برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان سعودی دریغ نمی‌کند و بالاخره روزی خواهد آمد که عدالت در حق این افراد رعایت شده و آن‌ها به میان خانواده‌های خود بازخواهند گشت.

عربستان از ماه‌ها قبل ده‌ها فلسطینی از جمله محمد خضری، نماینده جنبش حماس در ریاض را بازداشت کرده و به رغم درخواست‌های مکرر این جنبش، هنوز حاضر به آزادی آنان نشده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اخیرا در پیامی به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها بازداشت شده فلسطینی در این کشور شد.
با این حال عربستان سعودی تاکنون به این درخواست ها واکنشی نشان نداده و حاضر به آزادی بازداشت شدگان نشده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا