بین المللی

قانون جدید در هنگ کنگ و تحریم‌های آمریکا علیه چین

خبرمهم: کاخ سفید اعلام کرد که تصویب قانون جدید امنیت ملی چین در هنگ کنگ می‌تواند به تحریم‌های هرچه بیشتر ایالات متحده علیه این کشور منجر شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری رویترز،رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که تصویب قانون جدید امنیت ملی چین ممکن است منجر به تحریم‌های ایالات متحده علیه چین شود و وضعیت شهر هنگ کنگ را به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم مورد تهدید قرار دهد.

رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «به نظر می‌رسد دولت چین با تصویب قانون جدید امنیت ملی به طور کلی بر هنگ کنگ مسلط خواهد شد و اوضاع را بدست خواهد گرفت.»

وی افزود: «اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، به احتمال زیاد از نظر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه، استقلال هنگ کنگ زیر سوال رفته و تحریم‌های بسیاری را علیه چین به همراه خواهد داشت.»

مقامات رسمی در دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که تصویب این قانون به استقلال شهر هنگ کنگ پایان داده و آن را به کلی تحت کنترل دولت چین در خواهد آورد که برای اقتصاد هنگ کنگ و خود چین نیز بد خواهد بود. این امر می‌تواند قلمرو اقتصادی ایالات متحده را به خطر بیاندازد و موقعیت آمریکا را به عنوان مرکز اقتصاد جهانی با خطر مواجه سازد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا