بین المللی

واکنش پمپئو به قدام تازه چین

خبرمهم: وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، مطرح شدن لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ از سوی دولت چین را محکوم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پمپئو روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: «ایالات متحده پیشنهاد یک‌جانبه و خصمانه برای تحمیل لایحه امنیت ملی بر هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند».

وی افزود: «ایالات متحده قویاً از پکن می‌خواهد این در ارائه این طرح پیشنهادی فاجعه‌بار تجدید نظر کند، از تعهدات بین المللی خود پیروی کند و به سطح بالای خودمختاری، موسسات دموکراتیک و آزادی‌های مدنی در هنگ‌کنگ که برای حفظ وضعیت ویژه آن تحت قوانین آمریکا ضروری اس، احترام بگذارد».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: «هرگونه تصمیم برای صدمه وارد کردن به خودمختاری و آزادی‌های هنگ‌کنگ که در اعلامیه چین-بریتانیا و حقوق اساسی قید شده است، به طور اجتناب ناپذیری بر ارزیابی ما بر سیستم یک کشور دو نظام و وضعیت این مناطق تأثیر خواهد گذاشت».

پمپئو این هفته گزارشی به کنگره آمریکا درباره وضعیت در هنگ کنگ ارسال کرده و در آن به چین هشداری جدی داد. وی مدعی شد که چین در کار خبرنگاران آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ دخالت کرده و در تلاش برای تضعیف آزادی‌های این جزیره خودمختار است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا