بین المللی

آمریکا هواپیماهای اف۳۵ را هم از خاورمیانه خارج کرد

خبرمهم: رسانه ها از خارج شدن نخستین اسکادران جنگنده های «اف-35 » ارتش آمریکا از منطقه غرب آسیا و بازگشت آنها به آمریکا خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نوشته وبگاه «دیفنس اسپیس» خلبانان گردانهای شکاری ۳۸۸ و ۴۱۹ نیروی هوایی آمریکا هفتم ماه می (جمعه ۱۹ اردیبهشت) پس از ۶ ماه استقرار در خاورمیانه به آمریکا بازگشتند.

این جنگنده های اف-۳۵ و اف۳۵- لاتنینگ به قصد پشتیبانی از تروریستهای آمریکا در منطقه حضور داشتند. سرهنگ  دوم «آروم کاوزاس» فرمانده اسکادران ۳۴ نیروی هوایی آمریکا در این زمینه مدعی شد این جنگنده ها در مدت حضور انواع پشتیبانیهای هوایی، دریایی و ماموریتهای تهاجمی را انجام دادند.

اخبار دریافتی حاکیست که اسکاداران دیگر جنگنده های اف-۳۵ آمریکا برای عملیات پشتیبانی از نیروهای تروریست ایالت متحده  در منطقه باقی خواهند ماند.

  مقامات آمریکایی روز جمعه  از خارج شدن سامانه های دفاع موشکی «پاتریوت» آمریکا مستقر در عربستان خبر دادند. به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» یک مقام مطلع آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع مایل به افشای نام خود نبود در این رابطه گفت که قرار است علاوه بر سامانه های پاتریوت، حدود ۳۰۰ نظامی که کار هدایت وکنترل سامانه های پاتریوت در عربستان را برعهده داشتند، خاک عربستان را ترک کنند.

برخی منابع مدعی هستند که دلیل این جابجایی کاسته شدن از تنش بین ایران و آمریکاست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا