بین المللی

احتمال شیوع کرونا در آمریکا و اروپا پیش از اعلام رسمی مقامات

خبرمهم: شواهد تازه نشان می‌دهد که کروناویروس جدید پیش از اعلام رسمی‌ِ مقامات آمریکا و اروپا در این مناطق در حال شیوع بوده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در حالی که دانشمندان در سراسر جهان به دنبال راه‌هایی برای متوقف کردن یا جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ هستند، متخصصان دیگری شواهدی را یافته‌اند که نشان می‌دهد بیماری ناشی از کروناویروس جدید هفته‌ها پیش از گزارش شدن در ایالات متحده در حال شیوع بوده است.

یک متخصص کالج دانشگاهی موسسه ژنتیک لندن و همکارانش در انگلیس توالی‌های ویروسی را از یک پایگاه داده بزرگ جهانی که دانشمندان در سراسر جهان برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها از آن استفاده می‌کنند، استخراج کرده‌اند.

آن‌ها نمونه‌هایی را که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف گرفته شده است، بررسی کرده و اظهارداشتند که این نمونه‌ها نشان می‌دهد کروناویروس از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی شروع به آلوده کردن افراد کرده است.

شواهد ژنتیکی به دست آمده از تحقیقات این تیم حاکی از آن است که به احتمال بسیار زیاد این ویروس در اروپا و ایالات متحده آمریکا و جاهای دیگر هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پیش از گزارش اولین موارد رسمی در ماه‌های ژانویه و فوریه در حال شیوع بوده و افراد را مبتلا می‌کرده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، به همین خاطر در شیکاگو مقامات بهداشتی مرگ و میرهای ناشی از سکته قلبی و ذات‌الریه را تا نوامبر برای کشف نشانه‌های کووید-۱۹ بررسی خواهند کرد. اولین مرگ تایید شده در این ایالت در تاریخ ۱۶ مارس اتفاق افتاده بود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا