بین المللی

احتمال شیوع گونه مسری‌ترِ کروناویروس از اروپا و آمریکا

خبرمهم: کارشناسان مطالعات ویروس‌شناسی می‌گویند در آزمایشات اخیر خود نوعی جهش را در کروناویروس جدید شناسایی کرده‌اند که نشان‌دهنده مسری‌تر شدن این ویروس است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  این متخصصان اظهار داشتند: در بررسی‌های خود جهشی را در کروناویروس شناسایی کرده‌اند و این یافته به این مفهوم است که احتمالا نسخه‌ی مسری‌تری از این ویروس در اروپا و آمریکا فراگیر شده و حتی می‌تواند به آلودگی مجدد افرادی منجر شود که از آنتی‌بادی‌های لازم برخوردارند.

متخصصان آزمایشگاه ملی لس آلاموس در آمریکا ۱۴ جهش را در پروتئین‌های سنبله ویروس شناسایی کرده‌اند و به گفته آنها یکی از این جهش‌ها موسوم به Spike D614G، از نگرانی‌های اصلی به حساب می آید.

بررسی این متخصصان نشان می‌دهد گونه جهش یافته کروناویروس که در سراسر جهان حاکم شده برای اولین بار در اروپا مورد شناسایی قرار گرفت و با مواردی که در ابتدای همه‌گیری گسترش پیدا کرد متفاوت است.

آنها با بررسی بیش از ۶۰۰۰ توالی ژنتیکی از نمونه های کروناویروس گرفته شده از بیماران سراسر جهان دریافتند که گونه جهش یافته به طور مداوم در حال تبدیل شدن به غالب‌ترین ویروس در هر منطقه‌ای می‌شود که پیش از این تشخیص داده شده است.

محققان معتقدند درحالیکه جهش کروناویروس برای اولین بار اوایل ماه فوریه در اروپا کشف شد اما اکنون کروناویروس جهش‌یافته به شایع ترین گونه در سراسر جهان تبدیل شده است.

دکتر «بت کوربر» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های بدست آمده نگران کننده است چرا که مشاهده می‌شود شکل جهش یافته ویروس به سرعت در حال بروز است و طی ماه مارس به نوع همه گیر غالب تبدیل شده است.

به گزارش اسکای نیوز، وی افزود: زمانیکه ویروس‌هایی با این جهش به جمعیت نفوذ پیدا می‌کنند به سرعت بر همه گیری بومی غلبه می‌کند و بنابراین شانس انتقال پذیری بیشتری دارند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا