بین المللی

نماینده عراقی: داعش ساخته آمریکاست و طبق دستورات واشنگتن حرکت می کند

خبرمهم: کریم علیوی نماینده وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان عراق اظهار کرد، آمریکا در ورای بحرانی شدن اوضاع امنیتی عراق و بازگشت فعالیت گروه‌های تروریستی با هدف بی ثباتی عراق است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از بغداد الیوم، کریم علیوی نماینده وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان عراق بیان کرد که بر احدی پوشیده نیست که داعش ساخته آمریکاست و طبق دستورات واشنگتن حرکت می‌کند و بنابراین هرگاه که آمریکا احساس کند که خروجش از عراق نزدیک است، ادوات خود را برای بی‌ثباتی امنیتی در عراق به حرکت در می آورد.

علیوی خاطر نشان کرد، آنچه جریان دارد بخشی از توطئه آمریکا علیه عراق با هدف باقی نگه‌داشتن نیروهایش است. شهید و زخمی شدن شماری از نیروها در جریان یورش داعش در صلاح الدین بسیار تاسف‌بار است.

این نماینده تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق توان حمایت از کشور خود در برابر هر خطر امنیتی را دارند و آنچه روز گذشته رخ داد، با غلبه بر ته‌مانده های داعش، خاتمه خواهد یافت.

وی همچنین اظهار کرد، قهرمانان الحشد الشعبی همچنان برای دفاع از امنیت ملت عراق و حاکمیت این کشور فداکاری می‌کنند.

در درگیری‌های تازه رزمندگان الحشد الشعبی و تروریست‌های داعش در مناطق «بلد» و «مکیشیفه» استان صلاح الدین، ۱۰ نفر از نیروهای الحشد الشعبی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا