بین المللی

واکسن‌های چینی کرونا در دومین مرحله آزمایش بالینی

خبرمهم: مقامات بهداشتی چین اعلام کردند که سه واکسن «کووید-۱۹» وارد دومین مرحله از انجام آزمایش بالینی شده‌اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  مقامات بهداشتی چین اعلام کردند که سه واکسن «کووید-۱۹» وارد دومین مرحله از انجام آزمایش بالینی شده‌اند.

چینی‌ها اعلام کردند که یک واکسن وکتور آدنوویروس و دو واکسن غیرفعال کروناویروس وارد دومین مرحله آزمایش بالینی شدند.

منظور از وکتور، ویروس یا باکتری است که به‌عنوان حامل استفاده می‌شود.

محققان چینی گفته‌اند که برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی این واکسن‌ها تحقیقات بیشتر لازم است.

“وانگ گوجیانگ”( Wang Guiqiang) مدیر بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان دانشگاه “پکینگ “( Peking) گفت: در حال حاضر چین در حال توسعه ۵ نوع واکسن است که به آرامی در حال پیشرفت هستند.

در حال حاضر واکسن وکتور چینی‌ها توسط یک پزشک ارشد به نام “چن‌وی”( Chen Wei) اداره می‌شود. گروه “چن وی” در تاریخ ۲۶ ژانویه وارد ووهان شدند و تولید واکسنی را شروع کردند که می‌تواند در کنترل “کووید-۱۹” مؤثر باشد.

یک واکسن غیرفعال توسط انستیتویی در ووهان ساخته شده، دیگر واکسن غیرفعال هم به دست محققان شرکت تحقیق و توسعه “سینوواک”( Sinovac) توسعه داده شده است.

“وانگ گوجیانگ” ادامه داد: علاوه بر این‌ها، چین در حال آزمایش روش‌های درمان “کووید-۱۹” با استفاده از سلول‌های بنیادی، انتقال پلاسما خون افراد درمان شده و پادتن‌های مونوکلونال(تک‌تیره) است. پادتن‌های تک‌تیره پادتن‌هایی تک‌اختصاصی هستند که همه مشابه هم هستند چون از سلول‌های ایمنی مشخص که از یک سلول، کلون شده‌اند ایجاد می‌شوند.

وی افزود، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار روش انتقال پلاسما خون افراد درمان شده را دریافت کرده‌اند و نتایج نشان داده که علائم بهبود در آن‌ها دیده شده است.

روش درمانی سلول‌های بنیادی هم برای ترمیم بافت‌ و کاهش التهاب در بیش از دویست بیمار مورد استفاده قرار گرفت./ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا