بین المللی

سئول و پکن شایعه‌ها درباره وضع جسمانی رهبر کره شمالی را رد کردند

خبرمهم: شبکه آمریکایی «سی ان ان» با انتشار شایعه‌ای گزارش کرد که وضع جسمانی رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی «قلبی و عروقی» بسیار نامساعد است اما پکن و سئول این اخبار را تکذیب کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  مقام‌های سئول و پکن گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان» مبنی بر وخامت حال جسمانی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را رد کردند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، شبکه آمریکایی «سی ان ان» عصر روز گذشته (دوشنبه) به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا مدعی شد که حال جسمانی رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی بسیار نامساعد است.

شب گذشته (دوشنبه) خبرنگار سی ان ان در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: «آمریکا اطلاعاتی را زیرنظر دارد مبنی بر اینکه رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بعد از یک عمل جراحی در معرض خطر بسیار جدی قرار دارد».

بنا به گزارش شبکه راشاتودی، این شایعه بعد از آن منتشر شده است که روزنامه «ان کی» چاپ سئول گزارش کرد که کیم جونگ اون در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فرودرین ماه) تحت یک «عمل جراحی قلبی-عروقی» قرار گرفته است و در تفریحگاهی در ساحل شرقی کره شمالی در حال گذراندن دوره نقاهت خود می‌باشد.

روزنامه ان کی سئول، تنها به استناد یک منبع در کره شمالی از عمل جراحی رهبر کره شمالی خبر داده بود و هیچ گونه سند و مدرکی در این زمینه ارائه نکرده بود.

بر اساس گزارش راشاتودی، در پی انتشار گزارش روزنامه سئولی، رسانه‌های غربی از جمله بلومبرگ، واشنگتن‌تایمز و دیگر رسانه‌ها شایعه‌سازی در این زمینه را آغاز کردند و مدعی شدند که احتمالاً رهبر کره شمالی در بستر مرگ قرار گرفته است.

اما برخی دیگر از رسانه‌ها خبر دادند که چنین گزارش‌های تأییدنشده‌ای فاقد ارزش و اعتبار است.

«چاد اوکارول» بنیانگذار «گروه خطر» و چهره‌ شناخته شده در مباحث کره شمالی اعلام کرد،  چندین تئوری متناقض درباره وضعیت جسمانی کیم وجود دارد  و ماهیت تمامی این گزارش‌ها متفاوت است.

به گفته اوکارول، یکی از این شایعات می‌گوید که رهبر کره شمالی در حال بهبودی از یک عمل جراحی است و برخی دیگر مدعی هستند وی با یک بیماری نامشخص مغزی دست و پنجه نرم می‌کند و در کما است. جدیدترین تئوری این است که کیم «در حال بهبودی از مشکل قوزک پا است».

وی به نقل از یک منبع آمریکایی گفت که علیرغم تمامی سر و صداهایی که رسانه‌ها در خصوص وضعیت جسمانی کیم به راه انداخته‌اند، باید انتظار داشته باشیم که به زودی رهبر کره شمالی در انظار عمومی حاضر شود.

طبق گزارش راشاتودی، به دنبال این شایعات یکی از منابع دولت کره جنوبی گزارش کرد که سئول «هیچ نشانه غیرعادی» در خصوص سلامت کیم مشاهده نکرده است و تصریح کرد که رهبر کره شمالی «تا همین چند روز اخیر» در ملاء عام حضور داشته است.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی نیز در واکنش به شایعه شبکه سی ان ان درباره وضعیت جسمانی نامساعد رهبر کره شمالی گفت: «هیچ چیز را تأیید نمی‌کنیم، هیچ فعالیت غیرمعمول در کره شمالی مشاهده نشده است».

از طرف دیگر، یکی از مقام‌های دپارتمان ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین نیز با رد ادعای سی ان ان تصریح کرد که زندگی رهبر کره شمالی در خطر نیست./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا