بین المللی

قدردانی سفیر ایران از کمک دولت هند برای بازگشت شهروندان ایرانی به کشور

خبرمهم: سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند از خدمات اخیر دولت هند در امر بازگشت گروهی از هموطنان گرفتار در این کشور که به دلیل اعمال مقررات ویژه قادر به بازگشت به ایران نبودند، تشکر کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند از کمک این کشور در بازگشت جمعی از شهروندان ایرانی به کشور تشکر و قدردانی کرد.

 «علی چگینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در  هند روز شنبه از کمکهای دولت هند برای بازگشت ایرانیانی که  قصد بازگشت به کشورشان را داشتند، تشکر کرد.

علی چگینی در توییتی بدین منظور نوشت، از تمامی همکارانم و دولت هند در کمک به بازگشت گروهی از ایرانیان گرفتار در هند که با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی جمعه  از شهر «بمبئی» به ایران بازگشتند، تشکر می‌کنم.

این گروه از ایرانیان برای گردشگری، تحصیل و تجارت در هند به سر می‌بردند و با قطع پروازها برای بازگشت به کشور با مشکل مواجه شده بودند، با یک فروند هواپیما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  عصر جمعه راهی کشور شدند.

بازگرداندن این تعداد از هموطنان ایرانی در حالی صورت گرفت که دولت هند در پی شیوع کرونا اقدام به اعمال محدودیت‌های بسیار سختگیرانه‌ای از جمله لغو پروازهای داخلی و بین‌المللی کرده است و جمع کردن این تعداد از اتباع ایرانی آن هم در کشور پهناور هند و موانع و محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد از یک ایالت به ایالت دیگر، نیازمند دریافت مجوزهای رسمی دولتی بوده که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و حیدرآباد و نیز سازمان هواپیمایی، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی این اقدام عملیاتی شد.

پیشتر نیز سفارت ایران در هند اقداماتی را برای رفع مشکلات ایرانیانی که موفق به بازگشت به کشور نشده‌ بودند، انجام داده بود.

به نوشته این منبع خبری، وزیر خارجه ایران نیز هفته گذشته تلفنی با همتای هندی خود در زمینه اقدامات مشترک برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و توسعه روابط منطقه ای رایزنی کرد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا