بین المللی

پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز آسمان جنوب بغداد

خبرمهم: شبکه خبری المیادین جمعه شب گزارش داد که پهپادهای آمریکایی بر فراز آسمان جنوب شهر بغداد پایتخت عراق به پرواز درآمدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به گزارش المیادین، پهپادهای آمریکایی همچنین در آسمان شهر”الزعفرانیه” در  جنوب شرق بغداد در حال پرواز هستند.

المیادین به نوع و تعداد و دلیل پرواز پهپادهای آمریکایی هیچ اشاره‌ای نکرده است.

الزعفرانیه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای حومه بغداد است که براساس سرشماری سال ۲۰۱۰ حدود ۶۵۰ هزار نفر جمیعت دارد و در بخش جنوب شرق بغداد و در منطقه‌ای واقع است که محل اتصال دو رود دجله و دیاله است.

این شهر در واقع ورودی اصلی جنوبی شهر بغداد به شمار می‌رود و در مسیر جاده اصلی قرار دارد که محل اتصال بغداد به استان‌های جنوبی عراق است.

این تحولات چند هفته پس از آن روی می‌دهد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد «داعش» به سرکردگی آمریکا، پایگاه «ابوغریب» در شمال بغداد را ترک و اداره آن را به نیروهای مسلح عراق واگذار کردند.

پیشتر ائتلاف نظامی آمریکا پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان «الانبار» در غرب عراق را به نیروهای امنیتی این کشور تحویل داده بود.
ائتلاف بین‌المللی همچنین در ۲۶ مارس (۱۰ فروردین) پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل را به نیروهای عراقی تحویل داد و نیروهای ائتلاف نیز طبق تعهدهای خود از آن عقب‌نشینی کردند.
همچنین در ۱۹ مارس، نیروهای امنیتی عراق پایگاه «القائم» را از نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحویل گرفتند.
چند روز پس از شکایت عراق به سازمان ملل علیه حملات آمریکا به نظامیان عراقی که موجب کشته شدن ۶ نظامی عراقی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی شروع به تحویل پایگاه‌های خود به دولت عراق و کاهش حضور خود در این کشور کرده‌اند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا