بین المللی

یگان ویژه اکوادور جسد صدها بیمار کرونایی را از خانه‌ها جمع‌آوری کرد

خبرمهم: یگان ویژه اکوادور مسئولیت جمع آوری اجساد بیماران کرونایی را در شهر بندری گوایاکیل بر عهده گرفته است. به دلیل پر بودن بیمارستان‌ها تا کنون اجساد حدود ۸۰۰ نفر از درگذشتگان مبتلا به کووید ۱۹ از خانه‌ها جمع‌آوری شده است.

 به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شهر بندری گوایاکیل به کانون بیماری کوید ۱۹ در کشور اکوادور تبدیل شده است. گفته می‌شود تا کنون هزاران نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این شهر در خانه‌های خود درگذشته‌اند. به دلیل ازدحام بیماران، بیمارستان‌ها امکان پذیرفتن بیماران جدید را ندارند.

یگان‌ ویژه ارتش وظیفه دفن اجساد بیماران کرونایی را برعهده گرفته‌ است. خدمات خاکسپاری توسط شرکت‌های کفن و دفن به دلیل آمار زیاد مرگ و میر فلج شده است.  تاکنون نیروهای ویژه اجساد بیش از ۸۰۰ نفر را از خانه‌ها جمع‌آوری کرده‌اند.

روز دوشنبه ۲۵ فروردین (۱۳آوریل) خورخه واتد، رئیس یگان ویژه مشترک پلیس، ارتش و سازمان آتش‌نشانی اکوادور در توییتر بیلان موقت کار این نیروها را منتشر کرد.

یگان ویژه طی سه هفته گذشته ۷۷۱ جسد را از خانه‌های گوایاکیل خارج کرده است.  علاوه بر این۶۳۱  جسد نیز توسط یگان ویژه از بیمارستان‌هایی که سردخانه‌های آن‌ها پر شده بودند خارج شده‌اند. برای ۴۷۶ نفر دیگر نیز گواهی فوت صادر شده است.

تا کنون هیچ شهری در کشورهای آمریکای جنوبی به اندازه شهر گوایاکیل این چنین درگیر گسترش ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید نشده است.

در گواکیل که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد سیستم بهداشتی تقریبا از هم گسیخته است. از هفته‌ها پیش سردخانه‌های این شهر نیز به دلیل انبوه اجساد با کمبود جا مواجه بوده‌اند. از جمله یکی از دلایل این معضل، خودداری شرکت‌های کفن و دفن از حمل اجساد جان‌باختگان است. کارکنان این شرکت‌ها از سرایت بیماری کووید ۱۹ بیم دارند.

مقامات رسمی اکوادور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در این کشور بین چهار هزار تا هفت هزار و پانصد نفر اعلام کرده‌اند.

یگان ویژه اکوادور در بیلان فعالیت خود دلیل مرگ تنها بخشی از ۱۹۰۰ جسد جمع‌آوری شده را ابتلا به ویروس کرونا خوانده است. سخنگوی این یگان علت مرگ بقیه درگذشتگان را اعلام نکرده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که “تنها در استان گوایاس حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست بدهند”. آمار رسمی درگذشتگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اکوادور تا کنون ۳۳۳ نفر اعلام شده است.

Ecuador Coronavirus Guayaquil (picture-alliance/AP Photo/E. Choco)

انتشار فیلم انبوه اجساد در خیابان‌ها 

ساکنان شهر گوایاکیل با انتشار فیلم‌های ویدئویی در اینترنت که در آن تعداد زیادی جسد در خیابان‌ها دیده می‌شد خواستار کمک به خانواده‌هایی شده بودند که در دفن مردگان خود عاجز مانده‌اند. مقامات مسئول تاکنون ۶۰۰ جسد را دفن کرده‌اند.

 دولت برای جمع آوری و دفن اجساد منع عبور و مرور ۱۵ ساعته‌ای را در این شهر به اجرا گذاشت. گفته می‌شود بستگان جان‌باختگان که امکان برگزاری مراسم و حضور در خاکسپاری را ندارند می‌توانند به صورت آنلاین از محل دفن مردگان خود مطلع شوند.

لنین مونرو، رئیس جمهوری اکوادور، روز یکشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که به دلیل بحران کرونا و پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی، به کارکنان دولتی  تنها نیمی از حقوق‌‌شان پرداخت خواهد شد. ریچارد مارتینز، وزیر اقتصاد اکوادور نیز هشدار داده است که تولید ناخالص این کشور حدود چهار درصد سقوط خواهد کرد.  اکوادور  حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از کشورهای فقیر آمریکای جنوبی است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا