بین المللی

کرونا با ضربه‌ای کوبنده، ترامپ را سرنگون خواهد کرد

خبرمهم: به رغم این‌که سازمان بهداشت جهانی در روز سه‌شنبه هشدار داد که گسترش شتابنده ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به آن در ایالات متحده، آمریکا می‌تواند به‌زودی اروپا را کنار زده و به کانون جدید این بیماری همه‌گیر در سطح جهان تبدیل شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی با تلویزیون “فاکس‌نیوز” گفت که محدودیت‌های اعمال‌شده به شهروندان به منظور مقابله با بحران کرونا، ممکن است منجر به خودکشی هزاران نفر شود.

به رغم شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکا و مبتلا شدن افزون بر ۵۰ هزار نفر به آن و فوت دست‌کم ۶۶۰ تن و در حالی‌که فرمانداران برخی ایالت‌ها از ۱۰۰ میلیون شهروند آمریکایی خواستار ماندن در خانه‌های‌شان شده‌اند، دونالد ترامپ اعلام کرد که محدودیت‌ها و تعطیلی‌( مراکز)، که به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس تا اواسط ماه آوریل آینده اعمال شده است را کاهش خواهد داد.

کارشناسان بهداشت در آمریکا و سازمان بهداشت جهانی تأکید می‌کنند که ماندن در خانه تنها راه برای مهار ویروس کُشنده کرونا در آمریکا و جهان است، ولی ترامپ اعلام کرد که این محدودیت‌ها بدتر از این معضل است؛ چرا که محدودیت‌ها به رکود گسترده یا افسردگی منتهی خواهد شد.

به رغم این‌که وزارت دفاع آمریکا از احتمال تداوم بحران “به مدت چند ماه” و بازگشت زندگی به روال طبیعی در اوایل ژوئن یا ژوئیه سخن می‌گوید، ولی ترامپ اعلام کرد که تنها راه درمان این است که کشورمان به سر کار بازگردد و آمریکا به ازسرگیری فعالیت‌ها نیاز دارد.

به رغم اینکه فرمانداران ایالت ها، مراکز پزشکی، افکار عمومیف رسانه ها و کارشناسان مسائل پزشکی به اعمال محدودیت هایی در خصوص آمد و شد شهروندان و همچنین تداوم قرنظینه خانگی توصیه می کنند، ترامپ مدعی است که اغلب شهروندان با وی موافق هستند و تعطیلی کشور را نمی پذیرند.

افزون بر این، درحالی که دانشگاه جان هابکینگز آمریکا ارقامی را درخصوص مبتلایان و تعداد کشته های ویروس کرونا اعلام می کند این کشور را در جایگاه سوم شیوع کرونا در جهان پس از چین و ایتالیا، قرار می دهد و همچنین فرماندار ایالت نیویورک تاکید دارد که شمار مبتلایان به این ویروس هر سه روز دو برابر می شود و ظرف ۱۴ تا ۲۱ روز شمار مبتلایان به بالاترین حد ممکن می رسد، ترامپ با خرسندی از بازگشایی و راه اندازی محدد فعالیت در آمریکا همزمان با روز عید پاک در ۱۲ آوریل سخن می گوید.

اظهارات غیر مسئولانه ترامپ، چنانکه پیشتر نیز درخصوص شیوع کرونا در آمریکا سهل انگاری کرده بود، منجر به فراگیر شدن هراس و وحشت در میان افکار عمومی آمریکا شده است.

هراس آمریکایی ها از رویکردهایی که ترامپ در مسائل مختلف اتخاذ می کند، هراس به جایی است، چنانکه وی با اتکا به شخصیت و افکار و عقایدی که دارد همچنین خطر کرونا را ناچیز می داند تا بدانجا که کارشناسان وی را به سهل انگاری درخصوص خطراتی که جامعه آمریکا را تهدید می کند، متهم کرده اند، این اتهامات باعث شد که ترامپ با عقب نشینی از موضع خود در روزهای اولیه اعلام کند که آمریکا در مواجهه با دشمنی نامرئی است اما به یکباره از موضع اخیرش عقیب نشینی کرد و به موضع اولیه خود در این خصوص بازگشت و در مصاحبه با فاکس نیوز باز هم خطرات کرونا را کوچک توصیف و اعلام کرد که تعطیلی کشور یک واکنش مبالغه آمیز در برابر شیوع کرونا است و بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد که “درمان آسان تر از این بیماری است”.

وی در جهت تاکید در این ادعای خود افزود: ما هزاران هزار نفر را هر سال بر اثر آنفولانزا از دست می دهیم اما کشور را تعطیل نمی کنیم، چنانکه به این دلیل که شمار زیادی در تصادفات جان خود را از دست می دهند به کارخانه های تولید اتومبیل نمی گوییم، تعطیل کنید! اتومبیل نمی خواهیم!

با چنین توجیهاتی از سوی ترامپ، به گفته کارشناسان آمریکا در سریعترین زمان ممکن به کانون کرونا در جهان تبدیل خواهد شد که نه تنها ترامپ را سرنگون خواهد کرد بلکه وی را به نادان ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد کرد./العالم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا