بین المللی

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این برهه زمانی ظالمانه و غیرانسانی است

خبرمهم: یک روزنامه پاکستانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا ظالمانه و نادرست خواند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دوان، یک روزنامه پاکستانی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، آن را در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور ناموجه خواند.

روزنامه داون در مطلبی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا نوشت با توجه به این شرایط انتظار می‌رود همه کشور‌ها اختلافات خود را کنار بگذارند و نیرو‌های خود را برای مبارزه علیه این بیماری متحد کنند. کرونا دشمنی است که حد و مرز نمی‌شناسد.

در ادامه این مطلب آمده است: با این حال واضح است که برخی در جامعه بین‌المللی خود را متعهد به اقداماتی می‌دانند که در چنین شرایطی ظالمانه و غیرانسانی است. به عنوان نمونه آمریکا از کاهش تحریم‌های علیه ایران برغم این واقعیت که این کشور از جمله کشورهایی است که به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده، امتناع می‌کند. در ادامه دوان به اظهارات برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص تداوم سیاست فشار حداکثری علیه تهران اشاره کرد.

داون در ادامه یادآور شد حتی در شرایط عادی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشتباه و غیر قابل توجیه است. ولی با توجه به اینکه تهران به شدت درگیر شیوع ویروس کروناست، مطلقا هیچ توجیهی برای آمریکا برای توسل به قلدری علیه دیگر کشور‌ها به منظور جلوگیری از کمک به ایران وجود ندارد.

با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع کرونا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه چاکستان روز جمعه در پیامی از سران کشور‌ها دنیا خواست با توجه به درگیری همگان با ویروس کرونا، نهایت مهربانی خود را نشان داده و تحریم‌های ایران را لغو کنند.

وزیر خارجه پاکستان در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشته است: « جامعه بین‌المللی در حال مبارزه با یک همه‌گیری بی‌سابقه (ویروس کرونا) است. ما به عنوان سران (جهان) باید در برهه‌ای با این چالش بزرگ و سخت از خودمان نهایت شفقت را نشان دهیم. در این زمان پرمخاطره، تحریم‌ها علیه ایران باید برداشته شوند تا این کشور بتواند از منابعش برای نجات جان گرانبهای انسان‌ها استفاده کند».

پیش از این نیز عمران خان، نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا شده بود. چین نیز پیش از این با توجه به شیوع کرونا، خواستار کاهش تحریم‌های ایران به دلایل بشردوستانه شد.

برغم شیوع ویروس کرونا در ایران و برخلاف ادعا‌های بشردوستانه مقامات آمریکا، این هفته واشنگتن چند دور تحریم را علیه ایران و نهاد‌های وابسته به آن اعمال کرد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا