بین المللی

دیپلمات ایرانی: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، تروریسم اقتصادی است

خبرمهم: سفیر ایران در فنلاند با اشاره به تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بخش پزشکی کشور در مقابله با ویروس کرونا، از کشورهای اروپایی خواست به این تحریم‌های غیرقانونی بی اعتنا باشند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند طی مصاحبه با یکی از نشریات این کشور با اشاره به آسیب ایران از تحریم‌های آمریکا، از کشورهای اروپایی خواست باتوجه به شیوع کرونا، برابر تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران سکوت اختیار نکنند.

«فروزنده ودیعتی» در گفت‌وگو با روزنامه «هلسینکی تایمز» در خصوص پیروی اروپا از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت، زمان آن رسیده که اروپا به تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران بی‌اعتنا شود.

سفیر ایران در فنلاند در این مصاحبه با اشاره به تلاش‌‌های شبانه روزی کادر پزشکی ایران در نبرد با ویروس کرونای جدید گفت که اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا «تروریسم اقتصادی علیه ایران است و تنها موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن می‌شود.

ودیعتی با اشاه به آسیب ایران از تحریم‌های آمریکا، از کشورهای اروپایی خواست با توجه به شیوع کرونا ، برابر تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران سکوت اختیار نکنند.

 سفیر ایران در فنلاند با اشاره به کمک برخی کشورهای جهان به ایران در مبارزه با کرونا، خواستار تداوم کمک رسانی کشورهای دیگر شد.

سفیر ایران در بلژیک نیز روز گذشته در یادداشتی در وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» با ذکر خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری کشور بابت تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تاثیر آن‌ها بر بخش پزشکی جهت مقابله با کرونا، سرپیچی اروپا از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را خواستار شد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا