بین المللی

لندن تعطیل می‌شود

خبرمهم: ارتش انگلیس از آماده باش ۲۰ هزار نیرو در لندن همزمان با اعلام نخست‌وزیر این کشور برای تعطیلی لندن طی روزهای آتی به دلیل گسترش کروناویروس در این شهر و اعلام مرگ روزانه ۳۳ تن خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نوشته روزنامه دیلی میل، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس احتمال اقدامات بیشتر و سریعتر برای کنترل گسترش کرونا ویروس در خیابان‌های شلوغ پایتخت را منتفی ندانست و گفت: یک سری اقدامات اجتماعات نظیر دورکاری و اجتناب از تجمعات عمومی، رفتن به سینما و رستوران ضروری است. تاکنون ۹۵۳ تن در لندن به کرونا ویروس مبتلا شدند که این رقم در کل انگلیس ۲ هزار و ۶۲۶ تن اعلام شده است.

به نوشته‌ روزنامه دیلی تلگراف بسته شدن شهرها از روز یکشنبه از لندن با ۹ میلیون جمعیت آغاز می‌شود.

روسای ارتش همچنین گفتند که ۲۰ هزار نیرو برای استقرار در خیابان‌های لندن، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز کلیدی به حالت آماده‌باش هستند. همچنین گفته می‌شود بسیاری از افراد برای آموزش ارسال تانکرهای اکسیژن به سراسر کشور برای تامین نیاز بیمارستان‌ها آموزش می‌بینند.

هلی‌کوپترها نیز برای نقل و انتقال مایحتاج و لوازم پزشکی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

پلیس گفته است که اقدامات اجباری و لازم‌الاجرا هستند و این نیروها برای هرگونه ناآرامی عمومی به دلیل بسته شدن شهرها آماده هستند.

دولت انگلیس همچنین گفته است که به زودی هر انگلیسی مبلغی براساس “پایه حقوق جهانی” دریافت خواهد کرد. جانسون گفت: یک پرداخت هفتگی براساس معیارهای جهانی برای کارمندان انگلیسی در نظر گرفته شده است. بسته‌های مکمل موقت نیز از سوی دولت برای حمایت از برخی کارگران به دلیل تاثیرات اقتصادی کرونا ویروس ارائه می‌شود. اما وزارت دارایی به دنبال یک سری گزینه‌های قابل اجرا از جمله اجرای سیستم جهانی اعتباری است.

جانسون قول داده که از  بخش خصوصی نیز حمایت کند.

بیش از ۵۶ هزار انگلیسی با امضای طوماری از دولت خواسته‌اند که سیستم حقوق پایه جهانی را برای پرداخت به آنها همراه با تضمین مسکن و غذا در نظر بگیرد.

گزارش های پیشین از گروههای مالی نشان می‌دهد که حقوق پایه جهانی چیزی حدود ۴۸ پوند در هفته تا هزار پوند برای هر فرد در ماه است.

دولت آمریکا نیز در نظر دارد ماهانه برای هر آمریکایی بزرگسال ماهانه یک هزار دلار بپردازد.

سیستم پرداخت مشابهی در غرب کنیا برای ۱۲ سال است که اجرا می‌شود و همچنین در ایتالیا و هلند نیز آزمایش شده است.

بیش از ۵۰۰ چهره سیاسی و آکادمیک از سراسر جهان خواستار پرداخت پایه جهانی به دلیل مبارزه با کرونا ویروس شده‌اند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا