بین المللی

کرونا دختر ترامپ را مجبور به دورکاری کرد

خبرمهم: بر اساس اعلام کاخ سفید، ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا به دنبال دیدار با یک مقام استرالیایی که بعدا ابتلایش به ویروس کرونای جدید تایید شد، مجبور به کار کردن از خانه‌اش شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جود دیر، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: کاخ سفید دریافته که پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا آزمایش ابتلایش به ویروس کووید-۱۹ مثبت بوده است. او در زمان تعاملش (با مقامهای آمریکا) هیچ علایمی نشان نداد.

او اضافه کرد: بعد از آنکه واحد پزشکی کاخ سفید اقدام به ارزیابی تعاملات این مورد کرد، تایید کرد که ایوانکا ترامپ مطابق با راهنمای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا هیچ علایمی را نشان نداده و نیازی نیست که به قرنطینه برود. او روز جمعه از فرط احتیاط زیاد از خانه اش مشغول به کار شد تا زمانی که راهنمایی ها به او داده شد.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا هم اعلام کرد که ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور هم با توجه با اینکه همچون ایوانکا ترامپ در نشست با مقام برزیلی مذکور حضور داشته اقدام به دورکاری در محل خانه‌اش کرده است. به گفته کری کوپک، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا گفته توصیه‌ای به این که وی در مقطع فعلی تست کرونا بدهد نمی‌کند.

داتون در بیانیه‌ای اخیرا اعلام کرد که صبح روز جمعه فهمیده که دمای بدنش بالا و گلویش خشک است و بعدا تست ابتلای وی به کرونا در همان روز مثبت بوده است.

علاوه بر ایوانکا ترامپ، ویلیام بار و چند تن از دستیاران ترامپ نیز در نشست با این مقام استرالیایی حضور داشته‌اند.

چند سیاستمدار آمریکایی تا کنون مجبور به رفتن به قرنطینه بعد از مشخص شدن ارتباطشان با افراد مبتلا به کرونا شده‌اند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا