بین المللی

پزشک کاخ‌سفید: نیازی به قرنطینه ترامپ نیست

خبرمهم: پزشک کاخ‌سفید اعلام کرد علی‌رغم ارتباط رئیس‌جمهور آمریکا با افراد مبتلا به کرونا، نیازی به آزمایش یا قرنطینه او وجود ندارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،   به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سین کونلی» پزشک کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ملاقات با افراد مبتلا به کووید-۱۹ نیازی به آزمایش کرونا و یا قرنطینه ندارد.

گفته می‌شود یکی از مقامات دولت برزیل که در دیدار ترامپ و ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، حضور داشت، مبتلا به کرونا بوده است. یکی دیگر از مقامات برزیل نیز که در این دیدار حضور داشت، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

پزشک کاخ سفید اعلام کرد برخورد ترامپ با این افراد خطر اندکی برای ابتلا به ویروس کرونا دارد و نیازی نیست رئیس جمهور به قرنطینه خانگی فرستاده شود. همانطور که از تصاویر پیداست رئیس جمهور تماس کمی با فرد مبتلا به کرونا داشته است.

هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در اقامتگاه مارالاگو میزبان ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل بود. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند یک فرد که با ترامپ در مارالاگو دیدار داشته است اکنون آزمایش کرونایش مثبت اعلام شده است.

به این ترتیب احتمال ابتلای ترامپ به کرونا افزایش یافته است. رئیس جمهور آمریکا در میان خبرنگاران گفت: به زودی آزمایش ویروس کرونا خواهم داد.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. دونالد ترامپ با اعلام حالت فوق العاده در آمریکا از اختصاص ۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در آمریکا خبر داد. او از بیمارستان‌ها خواست برنامه‌های آمادگی اضطراری خود را فعال کنند.

بنابر تازه‌ترین آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۹۹۱ نفر رسیده است و ۴۱ نفر نیز جان باخته اند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا