بین المللیورزشی

شینزو آبه: ژاپن آماده برگزاری المپیک ۲۰۲۰ است

خبرمهم: «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد علیرغم پیشنهاد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای تعویق یک ساله بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰، توکیو آماده برگزاری این بازی ها در موعد مقرر است

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، آبه و ترامپ بامداد امروز جمعه به وقت ژاپن در مورد نحوه برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

یوشیهیده سوگا دبیرکابینه ژاپن در این مورد گفت که آبه در این مکالمه تلفنی به ترامپ گفته است ژاپن تلاش های خود برای میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را ادامه می دهد ترامپ هم در واکنش از تلاش های شفاف ژاپن قدردانی و با ادامه همکاری موافقت کرده است.

گفته می شود که این دو رهبر پیرامون شرایط موجود و واکنش های آتی به شیوع جهانی ویروس کرونا و همچنین مسائل دیگری که باعث نگرانی هر دو طرف است، بحث و گفت و گو کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاری تلویحا گفته بود به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازی های المپیک امسال در توکیو باید یک سال به تعویق انداخته شود.

او افزود در نظر ندارد این پیشنهاد را به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن منتقل کند و گفت: «تعویق یک ساله بازی های المپیک بهتر از برگزاری این بازی ها بدون تماشاچی است».

ترامپ یادآور شد تصمیم هایی که دولت ژاپن در قبال المپیک توکیو اتخاد می کند را محترم خواهد شمرد.

این اولین بار است که او به تعویق زمان برگزاری این بازی ها اشاره می کند تحلیلگران می گویند ترامپ در پی آن است تا انتقاد از او مبنی بر اینکه شیوع ویروس جدید کرونا در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا را جدی نگرفته است، خنثی کند.

روز پنجشنبه، «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک که در مراسم آغاز حمل مشعل المپیک در یونان شرکت داشت، تاکید کرد المپیک توکیو طبق برنامه برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر کمیته برگزار کننده المپیک و پارالمپیک توکیو می گوید امیدوار است با همکاری کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک آمادگی برای این بازی ها را ادامه دهد.

در بیانیه ای که این کمیته امروز جمعه منتشر کرد آمده است این کمیته، کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمیپک امیدوارند تدارکات برای برگزاری ایمن این بازی ها طبق برنامه از ماه ژوئیه را با همکاری دولت ژاپن، دولت کلان شهر توکیو و دیگران ادامه دهند.

این کمیته گفت با نظارت دقیق و نزدیک بر اوضاع و مشورت با سازمان جهانی بهداشت، این کار را انجام خواهد داد.

قرار است بازی های المپیک توکیو از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بازی های پارالمپیک هم از ۲۵ آگوست تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۰ مرداد تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) برگزار شود./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا