بین المللی

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله به پایگاه «التاجی»

خبرمهم: وزارت خارجه عراق در بیانیه ای نسبت به حمله اخیر به پایگاه نظامی التاجی در بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از المیادین، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای نسبت به حمله اخیر به پایگاه نظامی التاجی در بغداد واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما هر گونه نقض امنیتی که منافع کشورهای دوست یا مواضع آنها در اراضی عراق را هدف قرار دهد محکوم می کنیم.

در ادامه بیانیه گفته شده است: از جمله این اقدامات، حملاتی است که به پایگاه التاجی صورت گرفت، پایگاهی که مستشاران ائتلاف ضد داعش و [کسانی که به آموزش نیروهای عراقی می پردازند] را هدف قرار داد.

وزارت خارجه عراق افزود: این حمله یک اقدام تجاوزکارانه محسوب می شود که تلاش های مبارزه با تروریسم را نابود می کند و زمینه را برای بازگشت داعش فراهم می کند.

در پایان بیانیه آمده است: تاکید می کنیم که به همراه مسئولان امنیتی درخصوص شناسایی عاملان حمله به پایگاه التاجی تحقیق به عمل خواهیم آورد.

گفتنی است شامگاه چهارشنبه پایگاه نظامی التاجی در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت. این پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی، انگلیسی و سایر نیروهای ائتلاف بین الملل موسوم به ائتلاف ضد داعش است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا