اقتصادیبین المللی

تلاش آمریکا برای به حداقل رساندن صادرات نفت ایران

خبرمهم: مقامات آمریکایی از قصد خود برای تنظیم توصیه‌نامه‌هایی خبر دادند که بر اساس آن به نهاد‌هایی که اقدام به خرید نفت از ایران می‌کنند، هشدار داده می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از رویترز، علی‌رغم تلاش‌های گسترده دولت آمریکا برای توقف فروش نفت ایران طی دو سال اخیر، کشورمان همچنان به فروش نفت خود ادامه می‌دهد. واشنگتن اکنون اعلام کرده که قصد دارد راه‌های ایران برای فروش نفت را متوقف کند و مانع آنچه دور زده شدن تحریم‌ها خوانده، شود.

بر اساس توصیه‌نامه‌ای که آمریکایی‌ها آن را تنظیم کردند، به هر کشور و یا نهادی که نفت ایران را در عملی متعارض با دستورالعمل‌های تحریمی خریداری کند، هشدار داده خواهد شد.

این توصیه‌نامه‌ها تمرکز ویژه‌ای بر شرکت‌های دریانوردی داشته و به آن‌ها هشدار داده که نباید فرستنده موقعیت‌یاب کشتی‌ها را هنگام عبور و مرور قطع کنند. به گفته آمریکا شرکت‌های کشتیرانی هنگام نزدیکی به آب‌های ایران فرستنده‌های خود را خاموش می‌کنند. این فرستنده‌ها تحت رصد کامل آمریکا قرار دارد.

گفتنی است، دولت آمریکا در پی سیاست کارزار فشار حداکثری علیه ایران، طی اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن خروج از برجام اقدام به تصویب تحریم‌های یکجانبه علیه ایران کرد. آمریکا در ادامه خصومت‌ورزی‌ خود علیه ایران اعلام کرده که قصد دارد صادرات نفت ایران را به کمک سایر کشورها به صفر برساند. واشنگتن اما در این زمینه هم شکست خورده و کشورمان همچنان به صادرات نفت ادامه می‌دهد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا