بین المللی

پوتین در گفت‌وگو با اسد:توافق مسکو در راستای تضمین حاکمیت سوریه است

خبرمهم: خبرگزاری رسمی سوریه گفت که پوتین در گفت‌وگو با بشار اسد تاکید کرده که توافق میان مسکو و آنکارا بر سر آتش بس ادلب در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن است و اسد هم نسبت به آن ابراز رضایت کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  خبرگزاری دولتی سوریه(سانا) اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگوی تلفنی جمعه شب خود با «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تحولات اوضاع در سوریه پرداخت.

بنا به این گزارش، پوتین دستاوردهای ارتش سوریه در نبردهای اخیر ادلب را به رئیس جمهور این کشور تبریک گفت و او را در جریان نتایج نشست روز چهارشنبه خود و مقامات روسیه  با مقامات ترکیه قرار داد.

بشار اسد  هم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از نتیجه حاصل شده از دیدار رهبران روسیه با ترکیه در مسکو گفت:« توافق مسکو در صورت پایبندی ترکیه به آن می‌تواند بازتاب‌های مثبتی برای ملت سوریه در سطوح مختلف انسانی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد».

سانا نوشت: در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید شده که توافق‌های حاصل شده در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن است و می‌تواند به آماده شدن شرایط  برای ازسرگیری فرآیند سیاسی کمک کند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه هم جمعه شب اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس  تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه درباره توافق آتش‌بس در ادلب گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (۱۵ اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند.

به گفته پوتین، مسکو و آنکارا بر علاقه‌مندی خود جهت ادامه همکاری‌ها در چارچوب روند آستانه در خصوص سوریه تأکید کردند.

آنکارا و مسکو همچنین توافق کرده‌اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.

همچنین مقرر شده  در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف ۷ روز آینده تصمیم‌گیری شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا