اجتماعیبین المللیسلامتفرهنگی

عربستان سعودی طواف حول کعبه را تعطیل کرد

خبرمهم: عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که در طول دوران تعلیق عمره، طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه را تعطیل می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد که صحن طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه در طول دوران تعلیق عمره بسته خواهد بود و نماز جماعت فقط داخل مسجدالحرام برگزار می شود.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که حرمین نیز پس از نماز عشا مسدود می شود و پیش از نماز صبح بازگشایی می شود.

عربستان سعودی اعلام کرد که این اقدام را با هدف جلوگیری از انتشار کرونا اتخاذ کرده است.

وزارت بهداشت عربستان امروز پنجشنبه از شناسایی و ثبت دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۵ نفر برسد.

عربستان همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا مناسک عمره در بیت الله الحرام و زیارت مسجد النبی در شهر مدینه منوره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورده است.

عربستان پنجشنبه هفته گذشته هشتم اسفند ماه اعلام کرد که ورود عمره‌گزاران و زائران مسجدالنبی در مدینه منوره تعلیق و صدور ویزا برای کشورهای دارای تلفات بالای کرونا متوقف شده است.

  انتشار ویروس کرونا طی هفته گذشته هر شش کشور عربی حوزه خلیج فارس شامل عربستان و امارات و بحرین و عمان و کویت و قطر را هم درگیر کرده است و وزارت خانه‌های بهداشت در این کشورها روزانه با صدور بیانیه‌ها از شناسایی مبتلایان جدید به این بیماری خبر دادند.

عربستان در روزهای گذشته اخبار زیادی درباره وضعیت شیوع این بیماری در این کشور منتشر نکرد و برخی رسانه‌ها این رژیم را به پنهان کاری درباره آمار مبتلایان متهم کردند به خصوص که ۲۵ بیمارستان بزرگ در عربستان برای پذیرش مبتلایان به کرونا  در آماده باش است و بیم آن می‌رود که عربستان مشابه سال ۲۰۱۲ و شیوع ویروس مِرس در این کشور در حال پنهانکاری است.

بیش ‌ترین آمار ابتلا به کرونا در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مربوط به بحرین است که از پنجاه نفر مبتلا فراتر رفته است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا