بین المللی

واکنش موسوی به بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب

خبرمهم: سخنگوی وزارت خارجه با ابراز انزجار از محورهای بی محتوا و تکراری بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب، توان نظامی و دفاع موشکی ایران را بومی خواند و به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه رسانه‌ای پوچ و ملال آور کمیته خودساخته چهار جانبه اتحادیه عرب، با ابراز انزجار از محورهای بی محتوا و تکراری این بیانیه، اتهام‌های بی اساس مطرح شده را برآمده از دیدگاه غیرمسئولانه و اشتباه جبران ناپذیر و راهبردی کشورهایی خواند که خود عامل بی ثباتی، ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه بوده و هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین و اعدام جوانان بیگناه در این کشور، خلق و حمایت همه جانبه از تروریست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه، آغاز جنگی حماقت آمیز در یمن و نابودی زیرساخت‌ها و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار یمنی از جمله کودکان و زنان و محاصره، قحطی و گرسنگی میلیون‌ها انسان در یمن از  سوی ائتلاف مصنوعی سعودی را از جمله اقدام های غیر قابل جبران و مورد حمایت اعضای این به اصطلاح کمیته چهارجانبه برشمرد.

موسوی با ایرانی خواندن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک افزود: صدور بیانیه‌های تکراری تاکنون هیچ مشکلی را از منطقه و جهان اسلام حل نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی و دفاع موشکی  جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این قابلیت هیچگاه تهدیدی برای کشورهای عربی و اسلامی نبوده و قابل مذاکره هم نیست به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند، چرا که خرید تسلیحات کمکی به قدرت ملی آنها نخواهد کرد و امنیت وارداتی و خریدنی نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه افزود: کشورهایی که چشم خود را بر اشغال اراضی مقدس فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس بسته‌اند و ذلیلانه در کنار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام طرح خائنانه معامله قرن ایستاده‌اند، حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سؤال ببرند.

موسوی در پایان از اینکه اعضای این کمیته خود ساخته همسو با ـآمریکا و رژیم اسرائیل، مقاومت افتخار آمیز اسلامی در لبنان را که اکنون بزرگترین و موثرترین نیروی بازدارنده عربی و اسلامی در مقابل تجاوز و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی است، تروریست توصیف می‌کنند، ابراز تاسف کرد.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست اخیر خود موضوع دریانوردی و تأسیسات نفتی را دستاویزی برای هجمه به ایران و جنبش انصارالله یمن قرار دادند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا