اجتماعیبین المللیسلامت

کدام یک از مرزهای کشور باز شدند؟

خبرمهم: سلمان زاده گفت: پس از اعمال محدودیت‌های مرزی از کشور‌های همسایه به علت شیوع ویروس کرونا، چند مرز باز شدند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، منوچهر سلمان زاده مدیرکل جدید دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، با بیان اینکه به دلیل حساسیت شیوع ویروس کرونا برخی از مرز‌های زمینی کشور بسته شده است، گفت: برخی از مرز‌های کشور به دلیل حساسیت و نگرانی که در خصوص اتفاقات شیوع ویروس کرونا ایجاد شده تمهیداتی را اتخاذ کرده که البته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این زمینه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: هنوز در بسیاری از مرز‌ها مشکلی از لحاظ تردد و جابجایی کامیون‌ها وجود ندارد و بسیاری از مرز‌ها با اقدامات لازم بازگشایی شدند.  مرز‌های عراق و آذربایجان باز شده و خط مرزی مهران هم که پیش از این مسدود شده بود بازگشایی شد.

سلمان زاده توضیح داد: ۷ مرز که با کشور عراق داشتیم که همگی فعال هستند و تنها مرز مهران خسروی که به دلیل کمبود نیروی انسانی محدودیت‌های را اعمال کرده، اما سایر مرز‌ها باز شده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت حمل ونقل بین المللی اظهار کرد: کشور آذربایجان و ترکیه هم از دیروز تدابیری را برای جابه جایی و حمل کالا اعمال کرده است.

سلمان زاده یاد آور شد: کشور ترکیه از دیروز محدودیت‌هایی را برای مرز‌های خود اعمال کرده که البته هنوز این مرز‌ها به صورت کامل مسدود نیست و تردد در آن‌ها جریان دارد و کشور آذربایجان تنهایی لاتی را میزنی نه در دستور کار خود قرار داده است

او یاد آور شد: وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت کشور ترکیه جلسه و رایزنی‌هایی را انجام دادند تا هر چه سریع‌تر این محدودیت‌هایی را که اعمال کرده‌اند برطرف شود. امیدواریم به نتیجه‌های مناسبی در این زمینه برسیم.

مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به اینکه کشور ترکمنستان محدودیت‌هایی را در مرز‌های خود برای کامیون‌ها اعمال کرده است، افزود: تمامی این محدودیت‌ها مقطعی است و بلافاصله بعد از باز شدن و برطرف شدن ویروس کرونا بتوانیم این مرز‌ها را به صورت کامل باز کنیم.

او ادامه داد: مراوردات تا حدودی در این مرز‌ها ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک بیشتر شود.

سلمان زاده درباره مرز‌های افغانستان هم گفت: یکی از مرز‌های افغانستان محدود شده، اما جابه جایی و حمل کالا در سایر مرز‌های افغانستان ادامه دارد.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد نمی‌شود ارزیابی و محاسبه دقیقی درباره کاهش حجم ترانزیت انجام داد، گفت: با همکاری تمامی بخش‌ها و مسئولان بهداشتی به زودی این مشکل برطرف می‌شود و شرایط به حالت عادی در این بخش باز می‌گردد.

مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری اظهار کرد: این یک موضوع پایدار نیست و در این شرایط نمی‌توان به صورت کامل درباره واردات و صادارت آمار دقیقی اعلام کرد.

او یاد آور شد: نگرانی در این حوزه وجود ندارد و با توجه به ایام خاصی که در آن قرار داریم نمی‌شود اقدامات جدی انجام داد، اما به زودی به حالت عادی در این حوزه باز می‌گردیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا