بین المللی

چین پایین‌ترین نرخ ابتلا به کرونا را تجربه کرد

خبرمهم: کمیسیون بهداشت ملی چین روز پنجشنبه گزارش کرد که این کشور در ۲۴ ساعت گذشته پایین‌ترین نرخ ابتلا به کرونا را تجربه کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، کمیسیون در گزارش خود آورده که در سراسر چین تا پایان روز چهارشنبه فقط ۳۹۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۵۹ مورد آن مربوط به شهر ووهان و استان خوبی در مرکز چین و کانون شیوع بیماری بوده است.

این کمیسیون خاطر نشان کرده که قفل کردن درهای این استان مرکزی و تشدید تدابیر قرنطینه موجب شده است تا در مهار کرونا پیشرفت های فراوانی بدست بیاید.

تا پایان روز چهارشنبه ۱۱۴ مورد دیگر مرگ نیز به ثبت رسید و شمار کشته‌های کرونا به ۲ هزار و ۱۲۶ نفر رسیده است.

از روز ۲۳ ژانویه که با عنوان نقطه آغازین شیوع کرونا در چین محسوب می شود تا امروز این پایین‌ترین رقم مبتلایان جدید به کرونا است.

شمار کل مبتلایان ۷۵ هزار و ۷۲۵ نفر و مبتلایان چین ۷۴ هزار و ۵۷۶ نفر هستند و در این میان ۱۶ هزار و ۲۳۳ نفر درمان شده اند.

برخی از پزشکان چینی گفته اند که شاید ویروس کرونا بتدریج به یک بیماری آنفلوانزای فصلی تبدیل شود اما مهم در حال حاضر گرایش رو به پایین نرخ مبتلایان است .

کرونا تاکنون ۸۰۵  نفر را در ژاپن ، ۸۴ نفر سنگاپور ، ۸۲ نفر در کره جنوبی ، ۶۲ نفر در هنگ کنگ ، ۳۵ نفر در تایلند ، ۲۴ نفر در تایوان و ۲۲ نفر را در مالزی و شمار معدودی را در دیگر۲۰ کشور دیگر جهان مبتلا کرده است/ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا