بین المللی

چین مجوز خبرنگاران وال استریت ژورنال آمریکا را باطل کرد

خبرمهم: وزارت خارجه چین اعلام کرد که کارت خبرنگاری سه خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال را به دلیل انتشار گزارش های کذب و خلاف منافع ملی چین باطل کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین که پس از شیوع ویروس کرونا مصاحبه هایش آنلاین است ، گفت که این افراد گزارش های تبعیض آمیز نژادی منتشر می کرده اند.

او خاطر نشان کرد که خبرنگاران این نشریه اقدام به انتشار گزارش هایی مملو از بهتان و تهمت و با مضامین مخرب کرده اند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از هنگ کنگ روز چهارشنبه نوشت که کارت اعتباری دو خبرنگار آمریکایی و یک استرالیایی که برای وال استریت ژورنال کار می کرده اند ، باطل شده است.

این روزنامه می نویسد که کارت خبرنگاری این افراد پس از آن باطل شد که مطلبی با عنوان مرد بیمار آسیا منتشر کردند. ضمن آنکه هر سه نفر قبلا از منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین دیدن کرده اند.

وزارت خارجه چین می گوید که وال استریت ژورنال به رغم انتشار گزارش های خلاف واقع و طرح اتهامات مختلف علیه چین ، حاضر به عذرخواهی نشده است.

سخنگوی چین گفت که این نشریه مطلبی را با عنوان « چین مرد بیمار آسیا » منتشر کرده اما متاسفانه به رغم درخواست های مکرر چین حاضر به عذرخواهی عمومی نشده است.

وال استریت ژورنال اعلام کرده است هر سه خبرنگار از سین کیانگ چین گزارش می کردند و ظرف پنج روز آینده از چین اخراج می شوند.

جاش چین و چایو دانگ دو خبرنگار آمریکایی و فیلیپ ون خبرنگار استرالیایی هستند که کار خبرنگاری آنها باطل و به آنان گفته شده است ظرف روزهای آینده این کشور را ترک کنند.

رسانه های آمریکایی مدت هاست که چین را مورد انتقاد قرار می دهند که به بهانه مبارزه با تروریسم صدها هزار نفر از ساکنان سین کیانگ را در اردوگاه های اجباری تحت فشار گذاشته و شستشوی مغزی داده است.

چین تاکید می ورزد که بجز دوره های آموزشی هدف دیگری ندارد و تلاش این کشور این است که از افراط گرایی و انشعاب طلبی و تروریسم در این منطقه جلوگیری کند و در این زمینه موفقیت های زیادی داشته است.

سخنگوی چین گفت که مردم این کشور از رسانه هایی که خلاف می نویسند و تهمت می زنند و گزارش های نژادی تبعیض آمیز و پر اتهام منتشر می کنند ، استقبال نمی کنند. برای همین کارت های خبرنگاری این خبرنگاران از امروز باطل شده است. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا