بین المللی

بازداشت یک مکزیکی به اتهام اقدام علیه آمریکا از جانب روسیه

خبرمهم: بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، یک شهروند مکزیک به اتهام اقدام علیه آمریکا به نیابت از دولت روسیه در میامی بازداشت شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد مقامات آمریکا در میامی یک شهروند مکزیک که یک مقام دولت روسیه او را برای جایابی و دستیابی به شماره پلاک خودرو یک «منبع دولتی آمریکا» استخدام کرده بود، بازداشت کردند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هکتور آلخاندرو کابررا فوئنتس، ساکن سنگاپور، روز یکشنبه و بعد از آن بازداشت شد که همراه همسرش برای پرواز به مکزیکو سیتی وارد فرودگاه بین‌المللی میامی شد.

این بیانیه مدعی شده است یک مقام دولت روسیه فوئنتس را سال گذشته میلادی استخدام کرد و در دیداری در روسیه در اوایل ماه جاری میلادی توصیفی از خودرو یک مقام دولت آمریکا به وی ارائه کرد و به وی دستور داد محل این خودرو و شماره پلاک آن را به دست آورد.

این بیانیه جزئیات دیگری در این باره ارائه نکرد.

 بیانیه  مذکور افزود این مرد مکزیکی و همسرش روز جمعه به محل سکونت این مقام سفر کردند و همسر وی از شماره پلاک این خودرو عکسی گرفت. هنگام بازرسی در فرودگاه، یک تصویر نزدیک از شماره خودرو در گوشی تلفن همراه همسر این مرد مکزیکی یافت شد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد فوئنتس اذعان کرده که یک مقام دولتی روسیه به وی دستور داد این عملیات را صورت دهد. سفارت روسیه در آمریکا به تماس رویترز در این‌باره پاسخی نداد.

فوئنتس به اتهام «اقدام در آمریکا به نیابت از یک دولت خارجی (روسیه) بدون ابلاغ به دادستان کل و توطئه برای اجرای این کار» بازداشت شد. او قرار است روز جمعه در دادگاه حاضر شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا