بین المللی

این بار نامزد حزب دموکرات، ترامپ را دست انداخت

خبرمهم: «پیت بودجج» گفت چنانچه ترامپ پس از شکست در انتخابات آتی، نتیجه را نپذیرد و نخواهد کاخ‌سفید را ترک کند می‌تواند آنجا بماند و کار‌های روزمره را انجام دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «پیت بودجج» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در شهرداری «رینو» در ایالت نوادا، در پاسخ به سوال یک رای‌دهنده که پرسید اگر در انتخابات پیروز شود و ترامپ این نتیجه را «توهمی» بنامد و آن را نپذیرد چه کار می‌کند گفت ترامپ می‌تواند در کاخ سفید بماند و «کار‌های روزمره را انجام دهد.»

بودجج در توضیح سخن خود گفت: «منظورم آن است که اگر کاخ سفید را ترک نکند، فکر می‌کنم تمایل داشته باشد که کار‌های روزمره را انجام دهد، حدسم آن است که بتوانیم از این طریق کار‌هایی را انجام دهیم.»

بودجج که پیشتر شهردار سابق ساوت بند بوده است به هواداران خود گفت می‌خواهد با ادله کافی به پیروزی برسد تا طرح ادعا‌های تقلب امکان‌پذیر نباشد. این نامزد دموکرات در ادامه گفت قصد دارد ترامپ را به کتاب‌های تاریخی بفرستد. او گفت «هدف ما پیروزی خیلی بزرگ است … و فرستادن ترامپیزم به کتاب‌های تاریخ.»

بودجج در رقابت‌های مقدماتی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها که در دو ایالت ایووا و نیوهمپشایر برگزار شد مجموعاً توانسته است ۲۲ موکل انتخاباتی را از آن خود کند و در صدر جدول رقابت‌های دموکرات‌ها قرار دارد. انتخابات مقدماتی درون حزبی بعدی ۲۲ فوریه (سوم اسفند) در ایالت نوادا برگزار می‌شود. پس از آن نیز در ایالت کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۹۹) برگزار می‌شود/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا