اجتماعیبین المللی

پکن: شیوع ویروس کرونا بزودی به پایان خواهد رسید

خبرمهم: اقتصاد چین از زمان شیوع ویروس کرونا، تعلیق تولیدات کارخانه‌ها در برخی استان‌های این کشور، کاهش شدید سفر‌های تجاری و توریستی به این کشور و سقوط بازار‌های بورس این کشور دچار افت شده است. با این حال دولت چین محرک‌های زیادی را به بازار تولیدی این کشور تزریق کرده است تا از تشدید عمق این بحران جلوگیری کند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، معاون وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که اپیدمی ویروس کرونا بزودی به پایان خواهد رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد افزود: «اقتصاد چین تاثیر اپیدمی کرونا بر اقتصاد چین کوتاه مدت و موقتی خواهد بود».

گانگ همچنین گفت: «وقتی کرونا به پایان برسد، تقاضای سرکوب شده مصرف کننده بسرعت آزاد خواهد شد و اقتصاد چین دوباره با قدرت بازخواهد گشت».

اقتصاد چین از زمان شیوع ویروس کرونا، تعلیق تولیدات کارخانه‌ها در برخی استان‌های این کشور، کاهش شدید سفر‌های تجاری و توریستی به این کشور و سقوط بازار‌های بورس این کشور دچار افت شده است. با این حال دولت چین محرک‌های زیادی را به بازار تولیدی این کشور تزریق کرده است تا از تشدید عمق این بحران جلوگیری کند.

ویروس کرونا که از روز‌های پایانی سال ۲۰۱۹ در چین شیوع پیدا کرد، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۴۳ نفر دیگر را نیز به کام مرگ کشاند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کمیسیون ملی بهداشت چین بامداد امروز (شنبه) با اعلام خبر تلفات جدید، گفت: تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» جان خود را از دست دادند، به ۱۵۲۳ نفر افزایش یافته است.

ویروس «کووید۱۹»، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود./فرارو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا