بین المللی

پنتاگون: ۱۰۹ نظامی آمریکایی در حمله ایران به «عین‌الاسد» آسیب مغزی دیدند

خبرهای فوری: وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله موشکی ماه ژانویه ایران به پایگاه نظامی «عین‌الاسد» آمریکا در عراق، 109 نظامی آمریکا دچار جراحت آسیب مغزی شده‌اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم ، وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله موشکی ماه ژانویه ایران به پایگاه نظامی «عین‌الاسد» آمریکا در عراق، ۱۰۹ نظامی آمریکایی دچار جراحت آسیب مغزی شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «تا به امروز، (۲۲ بهمن) ۱۰۹ نظامی با آسیب مغزی تروماتیک شناسایی شده‌اند که نسبت به گزارش قبلی ۴۵ نفر افزایش داشته است.»

بر اساس این بیانیه،‌ ۷۶ نفر از آنها در حال حاضر به محل وظیفه خود بازگشته‌اند که ۷۵ نفر آنها در عراق درمان شده و ۱ نفر پس از انتقال به آلمان و طی مراحل درمان به محل وظیفه خود در عراق بازگشته است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «همچنین در مجموع ۲۷ نفر از نظامیان آمریکایی برای طی مراحل درمانی به آلمان منتقل شدند که افزایش شش نفری را در مقایسه با گزارش قبلی نشان می‌دهد و ۲۱ نفر از آنها نیز برای تکمیل درمان به آمریکا منتقل شده‌اند.»

آسیب مغزی تروماتیک به آسیب دیدن مغز به دلیل یک نیروی خارجی گفته می‌شود که می‌تواند به اختلال موقت یا دائم عملکرهای جسمی، روانی و شناختی فرد منجر شود.

این در حالی است که یک مقام نظامی آمریکایی شامگاه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» از افزایش دوباره آمار رسمی نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در جریان عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه نظامی «عین‌ الأسد» آمریکا در عراق خبر داده بود.

به نوشته رویترز، این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که بر اثر این حمله موشکی بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شده‌اند.  دی ماه به عنوان بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، پایگاه عین‌الأسد را هدف حمله موشکی قرار داد. تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده بعد از حمله، نشان می‌دهد نقاط زیادی در پایگاه با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفته است.

 

سپاه پاسداران روز ۱۸در حالی که بعد از این حمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «همه چیز خوب است» و هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده‌اند، اما پنتاگون در هفته‌های اخیر به صورت قطره‌چکانی و به مرور آمار خسارات ناشی از این حمله را منتشر کرده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا