بین المللی

درخواست برخی از نمایندگان از ناتو درباره عین الاسد

خبرهای فوری: دو نفر از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای خطاب به پنتاگون، خواستار پاسخگویی و شفافیت این نهاد درباره میزان جراحات نیروهایی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، بیل پاسکِرل (Bill Pascrell) عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیوجرسی این نامه را در صفحه شخصی خود در تارنمای مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرده است.

این نامه که به اتفاق دان بیکن (Don Bacon) سرتیپ بازنشسته نیروی هوایی سرتیپ بازنشسته نیروی هوایی و عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده است روز سه شنبه برای بازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ارسال  شده است.

پنتاگون از زمان وقوع حمله ایران به پایگاه الاسد، «دستکم ۵ بار» روایت  خود را درباره تعداد کسانی که در این حمله دچار آسیب مغزی شده اند، تغییر داده است. آخرین آمار حکایت از وارد شدن آسیب مغزی به ۶۴ سرباز آمریکایی است و هنوز هم معلوم نیست آیا مقامات آمریکا همه واقعیت ها را در این باره گفته باشند.

 در نامه این دو عضو کنگره آمده است، کنگره و افکار عمومی آمریکا باید بدانند که آیا وزارت دفاع در گزارش های خود دقیق و کاملا شفاف بوده است یا نه. بعلاوه باید اطمینان پیدا کنیم که نظامیان ما به طور مناسب در خصوص جراحات وصدمات ناشی از انفجارها تحت نظر هستند.

 تاثیرات ناشی از جراحت مغزی می تواند کوتاه یا بلندمدت باشد و بر حافظه، تفکر، حرکت، دید چشم و شنوایی یا عملکرد احساسی از جمله تغییر رفتاری یا افسردگی تاثیر بگذارند. در حال حاضر حدود ۳.۲ تا ۵.۳ میلیون نفر در آمریکا دچار ناتوانی های ناشی از آسیب مغزی هستند که تعدادی از آنها را غیرنظامیان، کهنه سربازان و نظامیان تشکیل می دهند.

 این نامه به دنبال بیانیه مشترک این نماینده در هفته گذشته منتشر شده است. در بیانیه آنها تاکید می شد که آسیب مغزی را هرگز نباید کمک اهمیت دانست.

پاسکرل سوم بهمن ماه (۲۳ ژانویه) نیز نامه ای را برای مقام های وزارت دفاع آمریکا ارسال کرده بود و در آن خواستار ارائه اطلاعات درباره تعداد آسیب دیدگان در عراق شده بود.

پنتاگون هفته گذشته گفته بود که آسیب مغزی نظامیان آمریکایی را جدی نمی‌داند؛ اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

به دنبال این اظهارات، گروه «کهنه‌ سربازان جنگ‌های خارجی» از ترامپ خواست برای کم اهمیت جلوه دادن مصدومیت نظامیان این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عذرخواهی کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به این جنایت، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا