بین المللی

مقام دولت «اوباما» از یک شرکت جاسوسی صهیونیستی استعفا داد

خبرهای فوری: یک مقام سابق دولت آمریکا تحت فشار گروه‌های حامی روزنامه‌نگاران و حقوق بشر، از سمت خود به عنوان مشاور ارشد یک شرکت جاسوسی صهیونیستی استعفا کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، «جولیت کایم» مشاور وزارت امنیت داخلی دولت پیشین آمریکا تحت فشار انتقادات، از مقام خود در شرکت جاسوسی صهیونیستی «NSO» استعفا کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، کایم همزمان با تدریس در دانشگاه «هاروارد» آمریکا، از مشاوران ارشد این شرکت صهیونیستی بود. او یک روز پس از آنکه سمینار آنلاینش توسط دانشگاه هاروارد لغو شد، از سمت خود در این شرکت جاسوسی استعفا کرد.

علت لغو این سمینار آنلاین از سوی دانشگاه هاروارد، فشار «کمیته محافظت از روزنامه‌نگاران» و چند گروه دیگر از فعالان حقوق بشری و انتقاد آن‌ها از همکاری کایم با شرکتی بود که گفته می‌شود از روزنامه‌نگاران و سایر فعالان جاسوسی می‌کند.

گاردین نوشت، این مقام دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از پاسخ به سوالاتی در این باره خودداری کرده است.

NSO شش ماه پیش اعلام کرده بود کایم، «تام ریج» وزیر امنیت داخلی سابق آمریکا و «جرارد آرود»سفیر سابق فرانسه در آمریکا را جهت «کمک به دولت‌ها برای مبارزه جدی با جنایت و تروریسم» استخدام می‌کند.

این در حالی است که NSO با اتهام جاسوسی دولتی مواجه شده است و شرکت پیام‌رسان «واتس اپ» از این شرکت صهیونیستی به دلیل جاسوسی از کاربرانش شکایتی را طرح کرده است.

همچنین به گفته خبرگزاری «رویترز»، سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (آف‌بی‌آی) این شرکت را تحت بررسی و تحقیق قرار داده است و پرونده مجزایی هم در سرزمین‌های اشغالی بر علیه آن تشکیل شده است.

هفته گذشته یکی از روزنامه‌نگاران «نیویورک تایمز» اعلام کرد تلفن همراهش توسط عربستان سعودی و با استفاده از تکنولوژی NSO مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

گاردین پیش‌تر در گزارش دیگری نوشته بود، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در واتس اَپ به تلفن «جف بزوس» که ثروتمندترین مرد جهان است، تلفن او را هک کرد. پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل  ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

انتشار گزارش گاردین در شرایطی صورت گرفته که پیش از این انتشار یک گزارش جنجالی در هفته‌نامه آمریکایی «نشنال اینکوایرر» درباره روابط غیراخلاقی بزوس و احتمال دست داشتن رئیس‌جمهور آمریکا و عربستان سعودی در انتشار این گزارش بسیار خبرساز شده بود؛ گزارشی که منجر به طلاق گرفتن همسر بزوس از او شده بود.

خود بزوس مدعی شده که این هفته‌نامه با تهدید انتشار تصاویر چت‌ها و عکس‌های شخصی وی، قصد اخاذی از او را داشته است. هفته‌نامه‌ای که مدیر آن از دوستان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است. بزوس که ثروتمندترین مرد جهان نیز هست، به دلیل مالکیت روزنامه واشنگتن پست همواره مورد تنفر ترامپ بوده است.

علاوه بر این، گاردین پیش‌تر نیز در گزارش دیگری، شرکت صهیونیستی NSO را عامل نفوذ به تلفن‌های همراه ده‌ها تن از مقامات پاکستانی دانسته بود.

در مقابل، این شرکت صهیونیستی ضمن رد اتهام‌های مطرح شده، تأکید کرد که از تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارد تنها برای کمک به نهادهای اعمال قانون در نقاط مختلف جهان برای مقابله با مجرمین، تروریست‌ها و آزار کودکان استفاده می‌کند.

با این حال حمله‌ سایبری انجام شده علیه مقامات پاکستانی نشان می‌دهد که چگونه بدافزار شرکت NSO با نام «پگاسوس» توانسته برای «جاسوسی دولتی بر دولت دیگر» مورد استفاده قرار گیرد. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا