بین المللی

بریتانیا در پی توافق تجارت آزاد به سبک کانادا با اتحادیه اروپا

خبرهای فوری: دو روز پس از بریگزیت، مقام‌های بریتانیایی امروز (یکشنبه) خواستار یک توافق تجارت آزاد به سبک کانادا از اتحادیه اروپا شدند. در همین حال بوریس جانسون برای ارائه موضع مذاکراتی دولتش آماده می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا به اسکای نیوز گفت، لندن به دنبال توافقی است که تعرفه‌های اندکی تحمیل کند. او حتی گفت، بریتانیا به دنبال تطبیق مقرراتش با اتحادیه اروپا نیست.

راب گفت: ما کنترل قوانین خود را به دست می‌گیریم، بنابراین نمی‌خواهیم با اتحادیه اروپا و قوانین آن‌ها همسویی بالایی داشته باشیم. ما خواهان همکاری خواهیم بود و انتظار داریم اتحادیه اروپا تعهدات خود را در مورد توافق‌نامه تجارت آزاد به سبک کانادا دنبال کند. این همان چیزی است که ما دنبال می‌کنیم. در اینجا یک فرصت عالی برد-برد وجود دارد.

مقام‌های اتحادیه اروپا، با وجود آنکه اظهارات دوستانه‌ای به مردم بریتانیا پس از جدایی این کشور در شامگاه جمعه بیان کردند، هشدار می‌دهند که کانادا تنها با تطبیق بسیاری از قوانین این کشور با مقررات اتحادیه اروپا، به وضعیت تجارت تا حد زیادی بدون تعرفه دست یافته است. مقام‌های اتحادیه اروپا نگرانند که بریتانیا مشاغل اتحادیه اروپا را تضعیف کند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا