اجتماعیبین المللیسلامت

آخرین آمار کرونا در چین، درمان ۲۴۷ تن از مبتلایان

خبرهای فوری: در حالی که تازه ترین آمار حاکی از افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به ۲۵۹ فوتی و ۱۱ هزار و ۸۵۱ مبتلا است مقامات کمیسیون بهداشت و درمان این کشور از ترخیص ۲۴۷ تن از مبتلایان از بیمارستان خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد ۱۶۳ نفر هم در ۲۶ کشور دنیا از جمله آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، مالزی، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا، انگلیس، فنلاند، هند، اسپانیا و هلند به این بیماری مبتلا شده اند.

بر اساس جدیدترین آمار ارایه شده رسمی دولت چین تا روز شنبه این هفته ۱۱ هزار و ۹۴۳ نفر در سراسر دنیا که ۱۱ هزار و ۷۹۱ نفر آنها ساکن چین هستند به ویروس ووهان که مشابه بیماری ذات الریه است، مبتلا شده اند و ۲۵۹ نفر نیز فوت کرده اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که بیشتر قربانیان مربوط به استان «هوبی»  در مرکز چین و شهر ووهان پایتخت این استان است همچنین اعلام شد یک هزار و ۳۹۷ نفر دیگر به جمع مبتلایان پیوسته اند.

اکثر کسانی که قربانی این ویروس مهلک شده اند افرادی هستند که سالمند بوده و بیماری های مختلف تنفسی،  قلبی و دیابت داشته اند بسیاری از مبتلایان که در سنین نوجوانی و جوانی بوده اند در بیمارستان های مختلف مداوا و مرخص شده اند.

این بیماری در تمامی ۳۱ استان و منطقه خودمختار و شهرهای مستقل چین مبتلا داشته و در ۲۲ کشور دیگر نیز شماری به آن ابتلا پیدا کرده اند.

اداره های مهاجرت کشورهای مختلف در حال همکاری با چین هستند و حتی الامکان به اتباع خود توصیه کرده اند به چین سفر کمتری داشته باشند و بویژه از هرگونه سفر به استان خوبی مرکز شیوع بیماری خودداری ورزند.

دولت چین ۷ هزار پرستار و خدمه پزشکی و پزشک را روانه استان هوبی کرده است دو بیمارستان هوشانشان و لیشان شان در این استان در حال ساخت است.

پزشکان در استان هوبی می گویند برخی از مردم به دلیل صف های طولانی در بیمارستان بسیار عصبانی هستند و گهگاه به پرستاران و خدمه پزشکی حمله ور می شوند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.

آنها می گویند ما اکنون در چند جبهه وارد مبارزه شده ایم از یک طرف صف های طولانی بیماران و افرادی که منتظر آزمایش نهایی هستند از سوی دیگر مبارزه با ویروس،  ساخت واکسن،  یافتن راه های درمان سریع و کمبود برخی از تجهیزات چالش های کادر پزشکی بیمارستان ها است.

دولت چین در اقدامی بی سابقه نزدیک به ۶۰ میلیون نفر را در استان هوبی در قرنطینه کامل قرار داده است با این حال پزشکان با مشکل کار طاقت فرسا نیز روبرو هستند و می گویند که حتی در نیمه شب و اوایل بامداد باز هم صف های طولانی در بیمارستان ها وجود دارد.

نزدیک به ۵۰۰ هزار پرستار و خدمه پزشکی در استان هوبی تمامی برنامه های سفر برای تعطیلات سال نو چین را لغو کرده و مشغول خدمت به بیماران هستند بیش از ۶۰ درصد مبتلایان و نزدیک به ۹۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری مربوط به همین استان است.

کمبود تجهیزات پزشکی بخصوص ماسک و اقلام ضد عفونی کننده در بسیاری از نقاط چین کاملا محسوس است حتی در شهر پکن بیشتر داروخانه ها یا تعطیل هستند و یا ورودی های داروخانه را بسته اند تا مشتریان تجمع نکنند اکثر آنها می گویند هیچ ماسک و ماده ضد عفونی کننده ای مانند الکل برای عرضه ندارند و بیشتر این اقلام به استان هوبی ارسال شده است.

پزشکان در هوبی گفته اند هنوز کمبود این اقلام به طور کامل برطرف نشده است آنها می گویند که برخی از پزشکان لباس های پوششی کامل را برای بیش از ۱۰ ساعت به تن دارند و لباس جدید برای آنها کم است و بدون این پوشش کامل هم نمی توان با بیماران ارتباط برقرار کرد.

در هنگ کنگ هم به همه دانشجویانی که بتازگی از چین بازگشته اند گفته شده است باید خود را برای مدت دو هفته قرنطینه کنند این منطقه صدور روادید مخصوص برای همه اتباع چین و خارجیانی را که از چین می آیند، لغو کرده است همه پروازها بین هنگ کنگ و استان هوبی و برخی دیگر از مناطق چین لغو شده است.

بسیاری از دانشگاه ها زمان بازگشایی کلاس های درس را به دوم مارس موکول کرده اند احتمالا بسیاری از مناطق چین نیز در طول ماه فوریه مراکز آموزشی را تعطیل خواهند کرد.

اگرچه بسیاری از مردم نگران شیوع بیماری و ابتلا به ویروس هستند اما تدابیر لازم بهداشتی می تواند به آسانی این خطر را رفع کند و بویژه شستن دست ها به دفعات در طول روز و استفاده از ماسک توصیه شده است.

این ویروس در صورت ارتباط بسیار نزدیک فیزیکی افراد و یا در معرض سرفه های خشک بیمار مبتلا به آن به سرعت انتقال می یابد برای همین توصیه شده است افراد زیاد به یکدیگر نزدیک نشوند و با فاصله از هم باشند.

سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و هشدارهایی صادر نموده اما توصیه ای نداشته است مبنی بر اینکه نباید به چین سفر کرد اگرچه آمار مبتلایان با سرعت افزایش می یابد ولی نسبت به جمعیت خود استان هوبی در مرکز چین هنوز بسیار ناچیز است گفته شده ممکن است این وضعیت تا ماه های آوریل و می که هوا گرمتر می شود، ادامه یابد اما پس از آن سیر نزولی مبتلایان شروع می شود در این مدت یافتن واکسن برای درمان مهمترین اولویت کاری پزشکان سراسر چین و دنیا است./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا