بین المللی

آمریکا بازهم تحریم‌های ضد روسی اعمال کرد

خبرهای فوری: وزارت خزانه‌داری آمریکا هشت فرد از جمله نخست‌وزیر منطقه کریمه و یک شرکت حمل‌ونقل روسی را تحریم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، دولت آمریکا شامگاه چهارشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را به بهانه الحاق کریمه به روسیه، که شامل ۸ مقام منطقه کریمه و یک شرکت حمل‌ونقل ریلی روسی می‌شود، اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره گفت:‌ «این اقدام در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای جهانی ما انجام گرفت و بر حمایت مداوم ما از بازگشت فرآیندهای سیاسی دموکراتیک عادلانه و آزاد به “کریمه” تأکید می‌کند».

این تحریم‌های جدید، تنها یک روز پیش از سفر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به اوکراین وضع شده‌اند.

سال ۲۰۱۴ منطقهکریمه طی یک همه پرسی از اوکراین جدا شده و به روسیه الحاق شد. آمریکا به‌عنوان یکی از متحدان اصلی اوکراین، با این الحاق مخالفت کرده و به این بهانه، تحریم‌های متعددی را علیه روسیه و مقامات کریمه اعمال کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این خصوص اعلام کرد «یوری گوستانیوک» نخست‌وزیر دولت محلی کریمه در فهرست این تحریم‌ها قرار دارد و این ۸ نفر توسط دولت کانادا نیز در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه هفت مقام تحت حمایت روسیه را به دلیل برگزاری انتخابات محلی در شبه جزیره کریمه در سال گذشته میلادی، تحریم کرد که کوستانیوگ برنده این انتخابات را نیز شامل می‌شود /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا