بین المللی

مهلت سه روزه رئیس‌جمهور عراق برای انتخاب نخست‌وزیر

خبرهای فوری: رئیس‌جمهور عراق در بیانیه‌ای به فراکسیون‌های پارلمانی تا روز شنبه مهلت داد تا گزینه نخست‌وزیری را معرفی کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در بیانیه‌ای، به فراکسیون‌های پارلمانی این کشور تا روز شنبه هفته آتی مهلت داد تا گزینه نخست‌وزیری را به او معرفی کنند در غیر این صورت خود او اقدام خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «السومریه نیوز»، «برهم صالح» در بیانیه خود تأکید کرده است که در صورت عدم معرفی نامزد نهایی برای نخست وزیری، فردی که بیشترین مقبولیت مردمی و پارلمانی را دارا باشد را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «از زمانی که آقای عادل عبدالمهدی استعفای رسمی خود را اعلام کرده است، رایزنی‌ها و بحث‌های سیاسی آغاز شده و متأسفانه تا کنون به تفاهم بر سر یک گزینه غیر جنجالی منجر نشده است.»

برهم صالح  در خطاب به نمایندگان از آن‌ها خواست تا گفت‌و‌گوهای سیاسی را از سر گرفته بر سر انتخاب گزینه‌ای که رضایت مردمی را با خود به همراه داشته باشد، به توافق برسند و او را به ریاست‌جمهوری معرفی کنند.

او افزود: «بدون شک می‌دانید که رئیس‌جمهور از لحاظ قانونی وظیفه حل بحران را دارد و اگر فراکسیون‌های مسئول نتوانند تا شنبه یکم فوریه فردی را معرفی کنند، بر خودم لازم می‌بینم تا طبق صلاحیت قانونی خود، فردی را که بیشترین مقبولیت پارلمانی و رمدمی را دارد برای تشکیل کابینه تعیین کنم.»

رئیس‌جمهور مبنای تصمیم‌گیری در این زمینه را مشورت‌های گذشته با گروههای سیاسی و فعالان اجتماعی اعلام کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا