بین المللی

عضو «فتح»: معامله قرن، تبلیغات انتخاباتی برای دو فرد بحران‌زده بود

خبرهای فوری: عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین در واکنش به اعلام طرح سازش تحمیلی «معامله قرن» توسط رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آن را تبلیغات انتخاباتی مشترک برای این دو فرد عنوان کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، «جمال نزال» عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین به طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» واکنش نشان داد.

نزال به شبکه خبری «المیادین»‌ گفت که «معامله قرن، یک تبلیغات انتخاباتی مشترک برای دو فرد بحران‌زده است».

وی تأکید کرد که این جنبش، پیشنهادهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را نمی‌پذیرد، هر چند که ترامپ «به صورت مبهم اعلام کرد که قدس شرقی پایتخت فلسطین خواهد بود».

ترامپ امشب در کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معامله قرن رونمایی و ادعا کرد که این طرح «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل و مقابله با «افراط‌گرایی» است.

وی در تشریح جزئیات طرح معامله قرن، آن را «با جزئیات‌ترین» طرحی خواند که تاکنون برای حل مناقشه فلسطین پیشنهاد شده است. به گفته وی، این طرح ۸۰ صفحه است.

ترامپ این طرح را یک پیشنهاد «برد-برد» توصیف کرد و مدعی شد که این سند «راهکارهایی عملی» برای رسیدن به منطقه‌ای «آرامتر و مرفه» ارائه می‌کند.

در همین ارتباط، یک نماینده فلسطینی‌الاصل پارلمان رژیم صهیونیستی می‌گوید که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دریافت نسخه‌ای از طرح معامله قرن خودداری کرده است.

«احمد طیبی» گفت دولت آمریکا امروز تلاش کرده تا نسخه‌ای از معامله قرن را به عباس تحویل دهد، اما رام‌الله از پذیرش آن امتناع کرده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا